استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛
استاندار کرمانشاه گفت: اکنون با تمرکز بر احیای بافت فرسوده شهری مشکل تأمین زمین در پروژه‌های احداث مسکن استان کرمانشاه را برطرف می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ 08 September 2023

محمدطیب صحرایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: تا زمانی که چرخه مسکن فعال شود تنها خانه‌دار شدن مردم ملاک نیست بلکه زنجیره بزرگی از اشتغال و تولید فعال می‌شود.

وی افزود: مرحله بعد خانه‌دار شدن مردم است که با تأکید و پیگیری از مسئولین مختلف استان کرمانشاه فعالیت‌های اقتصادی با یکدیگر زنجیره ارزش افزوده ایجاد کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: سیمان، آهن، کاشی و سرامیک، موزائیک و شیشه پنجره از تولیدات داخلی استان کرمانشاه هستند و بهتر است برای ساخت مسکن‌ از این‌ها استفاده شود.

وی تشریح کرد: کمترین فایده آن کاهش هزینه در ساخت مسکن است با لحاظ اینکه محصولاتی که در کرمانشاه تولید می‌شوند از نظر کیفیت برابر با استانداردهای بین‌المللی هستند.

وی گفت: با انجام پیگیری‌های لازم تخصیص زمین تکمیل شده است و تمرکز ما اکنون بر روی بافت فرسوده است و از این فرصت باید برای کاهش هزینه‌ها استفاده شود.

مدیر ارشد استان کرمانشاه بیان کرد: مجموعه‌های راکدی برای ساخت مسکن داشتیم، تعاونی‌هایی شکل گرفته که بنا به دلایل مختلف متوقف شدند.

وی افزود: برای از بین بردن لایه معطل مانده مسکن مهر سه هزار و ۶۴۰ واحد مسکن متوقف شده را با پیگیری تحویل دادیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: یک هزار و ۴۷ واحد مسکن مهر، یک هزار و ۳۷ واحد مسکن روستایی، ۶۰۲ واحد خودمالکی، ۶۹۹ واحد بافت فرسوده که معطل مانده بود و مشکل آن‌ها رفع شد.

وی با بیان اینکه مسکن نیاز به یک آورده اولیه بزرگ مالی دارد، عنوان کرد: در همین راستا ۲ موافقت نامه با ۲ بانک عامل داشتیم که یکی از موافقت‌نامه‌ها تسهیلات بانک مسکن است.

وی گفت: بانک مسکن آورده اولیه را پرداخت و مردم از مرحله سفت کاری به بعد اقساط را پرداخت می‌کنند و بانک سینا مبلغ ٣٠ هزار میلیارد ریال به یک پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی که سه سال متوقف مانده بود، کمک کرد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: با این روند خون تازه‌ای در ساخت و ساز مسکن به جریان می‌افتد و امید است با یک شتاب فزاینده خدمت رسانی بهتری در مسئله مسکن داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار