معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: به همت شهرداری اراک اکنون بیش از ۱۱۰ دوربین کنترل میانگین سرعت در سطح معابر اصلی و فرعی شهر اراک نصب و راه اندازی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱ 11 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محسن خیرمند، در جلسه کارگروه تخصصی پیشگیری از تصادفات استان افزود: کاهش آمار تصادفات به انحاء مختلف میسر است و یکی از اثرگذارترین طرق در این زمینه، نصب و راه اندازی دوربین های کنترل میانگین سرعت در سطح معابر است.

وی تصریح کرد: سرعت بالا یکی از دلایل عمده وقوع تصادفات است و طبیعتا نصب دوربین های کنترل سرعت، بازدارندگی و اثرگذاری را در کاهش میانگین سرعت و در نتیجه آمار تصادفات دارد.

این مقام قضایی افزود: صدمات بدنی و جانی در تصادفات درون شهری به هیچ عنوان قابل قبول نیست و در این خصوص متاسفانه در شهر اراک آمار خوبی نداریم. لازم است تمامی شهروندان نکات ایمنی ترافیکی را رعایت کنند و پلیس نیز اقدامات تادیبی در خور و وفق قانون را صورت دهد.

ایشان اظهار داشت: متاسفانه برخی معابر و میادین شهر اراک از حیث هندسی مستعد وقوع حادثه هستند که می‌طلبد دستگاه مدیریت شهری به عنوان متولی اصلی ساخت و تعمیر جاده های شهری، نسبت به اصلاح نواقص موجود اقدام کند.

خیرمند در انتها افزود: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز درون شهری و برون شهری با قید فوریت در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد چرا که این امر تاثیر بسزایی در کاهش آمار تصادفات دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار