رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲۳ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در استان مرکزی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 11 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر محمد رضایی افزود: این فرآورده‌های خام دامی در جریان ۴۱ هزار و ۸۸۴ مورد بازرسی از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
وی ادامه داد: ۸۵۰ مورد نمونه برداری نیز در این بازدیدها از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی انجام و ۹۸ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از تولید ۲۱ هزار و ۱۸۹ تن گوشت سفید و قرمز امسال در کشتارگاه‌های دام و طیور این استان خبرداد و گفت: ۸۷ هزار و ۲۲۶ راس دام سبک و سنگین از ابتدای سال جاری تاکنون در کشتارگاه‌های دام استان کشتار و سه هزار و ۷۸۹ تن گوشت قرمز استحصال شد.
رضایی افزود: ۳۹۸ راس دام در این مدت در کشتارگاه‌های استان مرکزی به دلیل لاغری مفرط و بیماری با نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
وی خاطرنشان کرد: هفت میلیون و ۹۰۸ هزار قطعه طیور نیز در این مدت در کشتارگاه‌های صنعتی طیور این استان کشتار و ۱۷ هزار و ۳۸۹ تن گوشت سفید در این واحدها استحصال شد.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اضافه کرد: ۹۵ هزار و ۲۱۰ قطعه طیور در کشتارگاه‌های این استان در بازرسی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان از این واحدها به دلیل بیماری از چرخه مصرف خارج شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار