معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای لرستان گفت: عملیات اجرایی سد زیبا محمد سال ۸۸ شروع شده اما پیشرفت فیزیکی آن تنها ۵ درصد است.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ 14 September 2023

به گزارش تابناک لرستان، سیاوش زید علی در خصوص آخرین وضعیت سد زیبا محمد که با گذشت سال‌ها از آغاز عملیات اجرایی، اما پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته است، اظهار کرد: سد زیبا محمد از آن پروژه‌هایی است که سال ۸۸ شروع شده و پیشرفت فیزیکی آن تنها ۵ درصد است.

وی افزود: به دلیل نبود اعتبار همان اوایل کار پروژه متوقف شد، سال ۹۷ کار را به پیمان گذاشتیم، اما مجدد با مشکل اعتباری مواجه شدیم و پروژه متوقف شد.

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای لرستان گفت: تمام اعتباری که به سد زیبا محمد تزریق شده است ۱۰ میلیارد تومان است، در حالی که برای تکمیل این پروژه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

زید علی با بیان اینکه سد زیبا محمد قرار است ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را تحت پوشش قرار دهد، اظهار کرد: در حالی که پروژه ردیف ملی دارد، اما متاسفانه توجه چندانی به آن نشده است و بلا تکلیفی آن انتقاد و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

وی گفت: یکی از پروژه‌هایی که برای دور دوم سفر رئیس جمهور مطرح کرده‌ایم سد زیبا محمد است، اما معمولا طرح‌ها و پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و یا اولویت‌دار هستند مورد توجه قرار می‌گیرند.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه تکمیل سد زیبا محمد یکی از مطالبات مردم منطقه است، تاکید کرد: برای تکمیل پروژه اعتبار نیاز است و برای تامین اعتبار همه از شرکت آب منطقه‌ای گرفته تا نماینده مردم در مجلس باید پای کار باشند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار