رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: ۵۱۷ تن گوشت سفید و قرمز منجمد شامل ۳۸۰ تن مرغ و ۱۹۱ تن گوشت گوساله وارداتی ذخیره شده و توزیع ۱۰۰ تن از این اقلام پروتئینی در شهرستان‌های استان در دستور کار است.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ 27 September 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ آذرنوش عموزاده روز چهارشنبه در نشست تنظیم بازار این استان، اظهار کرد: برای ماه محرم و صفر یک هزار و ۱۲۷ تن کالای اساسی شامل برنج هندی ۴۹۴ تن، برنج تایلندی ۹۷ تن، شکر ۱۱۰ تن، گوشت قرمز ۶۶ تن، گوشت مرغ ۱۱۰ تن و آرد ۴۳۰ تن توزیع شد.

وی تصریح کرد: در ایام اربعین برخی از نانوایی‌ها به خاطر پخت نان برای زائران در سامانه "نانینو" دچار مشکل شدند و در این سامانه برای آنها دریافت آرد بیش از سهمیه ثبت شده است که باید این مشکل مرتفع شود.

عموزاده یادآور شد: هم اکنون برنج وارداتی ۵۹۲ تن، شکر یک هزار تن، سویا ۴۳۰ تن در حال حمل به استان، جو هفت هزار و ۳۵۰ و مرغ مازاد سویه آرین ۱۶.۵ تن در استان داریم که به تدریج توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری ۷۶۹ تن برنج هندی، برنج تایلندی ۳۳۲، شکر ۵۳۲ تن، مرغ منجمد ۴۴۰ تن، گوشت گوساله منجمد ۱۳ تن و گوشت گوسفندی منجمد ۱۳ تن توزیع شده است.

عموزاده اضافه کرد: تامین و توزیع ۶۰۰ تن شکر و ۲۰۰ تن برنج وارداتی برای استان در دستور کار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام بیان کرد: میزان نظارت بر نانوایی ها در سال جاری هفت هزار و ۸۷۵ مورد بود که از این میزان ۲۵ مورد کسر آرد و ۱۷ پلمب و ۱۵۰ مورد تشویقی ثبت شده است.

وی در مورد نظارت بر واحدهای صنفی بازار هم گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۸۴۳ بازرسی توسط سه هزار و ۱۴۲ گروه بازرسی از واحدهای صنفی انجام گرفت که در این راستا ۳۷۱ مورد پرونده تخلف ثبت شد.

در این نشست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی و رییس سازمان صمت استان گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه تنظیم بازار ارائه کردند./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار