رویداد مهر سینمای فارس از فردا هشتم تا دهم مهر ماه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و سینما فرهنگ اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 30 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: رویداد مهر سینمای ایران ورق را به نفع سینمای شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها برگرداند و با نگاهی ویژه هنر هفتم را در مراکز استان‌ها در محوریت قرار داد.
سید رسول موسوی نژادیان اظهار کرد: پیش از این مراسم روز سینما در تهران برگزار می‌شد بدون اینکه آورده شایسته‌ای برای شهرستان‌های و مراکز استان‌ها به همراه داشته باشد.

وی افزود: از سال گذشته و با همزمانی روز سینما با ایام محرم و صفر رویداد مهر سینمای ایران طرح‌ریزی شد که اتفاق مبارکی برای سینماگران و سینما دوستان سراسر کشور است.
موسوی نژادیان با اشاره به کسب رتبه برتر فارس در مهر سینمای ایران سال گذشته، بیان کرد: سال گذشته هنر فارس سال موفق و پربرکتی را سپری کرد و موفق به کسب رتبه‌های نخست در سینما، تئاتر و مد و لباس شد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: با تاسی از برپایی موفق رویدا مهر سینمای فارس در سال گذشته امسال نیز این رویداد برای برپایی در هشتم تا دهم مهر ماه برنامه ریزی شده که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و سینما فرهنگ اجرا می‌شود.
وی عنوان کرد: بر این اساس مهر سینمای فارس با افتتاحیه نمایشگاه عکس و غبار روبی قبور مطهر شهدای شاهچراغ (ع) در این حرم مطهر آغاز می‌شود و در دومین روز همراه با رونمایی و اکران پویانمایی “شکست آیینه‌ها” از ۱۵ خانواده شهید حرم مطهر شاهچراغ (ع) تجلیل می‌شود.
موسوی نژادیان افزود: در عصر روز دوم ۱۰ فیلم کوتاه، مستند و داستانی با موضوع شاهچراغ (ع) از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در سالن سینما فرهنگ اکران می‌شود.
وی ادامه داد: همزمان در این روز از ساعت ۱۶ اکران و نقد فیلم‌های برگزیده فیلمسازان فارس برگزار می‌شود و از ساعت ۱۸ نیز کارگاه انتقال تجربه هادی سبحانیان برپا می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در سومین روز رویداد مهر سینمای فارس، از ساعت ۹ صبح دوشنبه تور عکاسی اجتماعی و گردشگری و عکاسی در سطح شهر شیراز برگزار می‌شود و از ساعت ۱۷ این روز پاتوق عکس شیراز همراه با نقد و تحلیل آثار عکاسان فارس برقرار است.
موسوی نژادیان عنوان کرد: اختتامیه هفته فیلم و عکس مهر سینمای ایران (فارس) همراه با تجلیل از ۲۱ فیلمساز برگزیده استان و با حضور آقای ایل بیگی معاون سازمان سینمایی کشور، خاتمه بخش دومین دوره این رویداد سینمایی است.
وی گفت: این سینما گران با یک نظر جمعی از سوی اهالی هنر هفتم انتخاب شده‌اند و مورد تجلیل و قدردانی قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار