مدیرکل اوقاف کرمانشاه:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ١٨ موقوفات جدید در استان کرمانشاه در سال جاری ثبت شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ 03 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی شامگاه روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته وقف در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امور مربوط به موقوفات، امامزاده ها و برگزاری مسابقات قرآنی بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

وی در ادامه افزود: ۲ هزار موقوفه (عام) و حدود ۵٠ هزار رقبه در استان کرمانشاه وجود دارد که موقوفات از پرداخت مالیات معاف هستند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه بر اساس نیت واقف در چند نیت فراوانی مناسبی داریم که در سراسر کشور و استان کرمانشاه بالاترین نیات موقوفات مربوط به عزاداری اهل بیت و امام حسین (ع) است.

وی تأکید کرد: عزاداری اهل بیت و امام حسین (ع)، توسعه و ترویج قرآن کریم، کمک به تحصیل دانش آموزان بی‌بضاعت، کمک به بیماران بی بضاعت و مدارس علوم دینی (حوزه‌های علمیه) عمده نیات وقف در استان کرمانشاه هستند که بیشترین درآمدها را از آن‌ها داریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وقف بر فقرا، سادات، تعظیم شعائر دینی و بیماران کلیوی هم در استان کرمانشاه وجود دارد اما درآمد این موقوفات پایین است.

وی ادامه داد: در محرم امسال حدود یک میلیارد تومان به ۵٠٠ الی ۶٠٠ هیئت‌ مذهبی در کرمانشاه به صورت ارزاق کمک کردیم که این کمک ها به موازات در میان هیئت‌ها توزیع شد.

حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: بزرگترین اقدام اوقاف در ایام اربعین بود که در خسروی و امامزاده باقر بیستون ٢ موکب برپا کردیم و هشت موکب هم در بخش‌های دیگر توسط اداره کل اوقاف کرمانشاه برپا شد.

این مقام مسئول تشریح کرد: در بحث برنامه‌های قرآنی، مسابقات قرآن و کلاس‌های قرآن را برگزار کردیم و سه هزار پک کامل به دانش آموزان بی‌بضاعت شامل کیف، دفتر و مداد رنگی اهدا شد.

وی اذعان کرد: در حوزه خدمات دندانپزشکی یک میلیارد تومان هزینه شد و ١٢ یونیت دندانپزشکی در دانشکده علوم قرآنی برای بیماران زیر ۳۰ سال استقرار یافت که به صورت محله به محله بیماریابی و معاینه داشتیم و نیازمندان به درمان دندانپزشکی را به دانشکده علوم قرآنی ارجاع دادیم.

حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: یک اکیپ هم در منطقه ملاحسینی برای غربالگری زنان مستقر و ٧۶٠ نفر غربالگری شدند که این طرح همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول اذعان کرد: برنامه دیگر اوقاف با نام «قرار دوازدهم» ١٢ هر ماه به منظور کمک رسانی به نیازمندان با محوریت بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: از ابتدای سال تا کنون ۳۴ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات خدمات رسانی داشتیم و برنامه‌های هفته وقف نیز با شعار «همه واقف باشیم» در حال اجرا است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار