تابناک هرمزگان_کمبود سوخت بنزین موجب گلایه مندی فعالین حوزه صیادی و گردشگری دریایی در قشم شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰ 05 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان از قشم؛ عبدالغنی ملایی صیاد پیشکسوت در این باره گفت: بنده یک صیاد هستم و تنها راه تأمین معیشت من همین شغل صیادی ست اما چندین روز است بخاطر نبود سوخت نمی توانم راهی دریا شوم.

این صیاد بومی گفت: کمبود بنزین هزاران صیاد را زمین گیر کرده و در این شرایط سخت اقتصادی حتی با یک روز بازماندن از کارمان، هزینه های سرسام آور ما را شرمنده خانواده هایمان می کند. 

وی خاطرنشان کرد: شغل غالب افراد در جزیره قشم صیادی ست و نبود بنزین برای قایق، حکم نبود آب برای بدن را دارد و ما را فلج کرده است. 

عبدالغنی ملایی تصریح کرد: با خبر هستیم علی رغم اینکه فرماندار محترم برای رفع مشکل در تلاش هستند اما همچنان مشکل پابرجاست و از دولت می خواهیم به کمک اهالی و مسئولین جزیره بیاید و فکری اساسی برای حل این معضل کند.

ابوبکر مظفری نیز در این باره به خبرنگار تابناک گفت: شغل صیادی نه تنها صیادان را بلکه افراد زیادی نظیر بنده که در چرخه اقتصاد دریامحور با خشک کردن ماهی مشغول فعالیت و امرار معاش هستیم را نیز بیکار کرده است.

این مزرعه دار ماهی خشک افزود: برای خرید ماهی به بازار ماهی مراجعه کردم و متوجه شدم که نبود بنزین و نرفتن صیادان به دریا موجب افزایش قیمت ماهی نیز شده است و این موضوع بصورت سلسله وار بر بازارهای زیادی تأثیر مستقیم گذاشته است.

شایان ذکر است عمده ترین مشاغل جزیره قشم مرتبط با اقتصاد دریامحور است و در این رابطه بالغ بر ۴ هزار فروند قایق صیادی و صدها قایق خدمات رسان حوزه گردشگری در حال فعالیت هستند که این روزها از کمبود سوخت گلایه داشته و ناچارا یا ساعات و روزهای کاری خود را کاهش داده و یا قایق های خود را در پارکینگ اسکله ها اجبارا پارک کرده اند. کمبود سوخت بنزین نه تنها این مشاغل مستقیم حوزه دریامحور را به مرز تعطیلی کشانده است بلکه هزاران خانوار دیگری که بصورت غیرمستقیم در مزارع ماهی خشک، شرکت های پودرماهی، کامیونت های بارگیری ماهی، شرکت های صادراتی ماهی خشک، سردخانه های فروش ماهی و ... فعالیت داشته را نیز زمین گیر کرده است.

قابل ذکر است این درحالی ست که رهبر معظم انقلاب در شانزدهم فروردین امسال تأکید بر توسعه اقتصاد دریامحور و ملتزم شدن به لوازم پویایی این اقصاد سفارش نموده اند.

انتهای پیام//

برچسب ها: دریامحور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار