کد خبر: ۱۱۳۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲ 05 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سوابق درخشان حوزه‌های علمیه استان در گذشته، گفت: امروز نیز دارالمومنین باید در خود مومنانی داشته باشد که دارای حضور و جهاد باشند، آشناسازی جوانان با دیرینه پرافتخار علمی و ایمانی این شهر نیاز امروز است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در اولین همایش ملی دارالمومنین شهرستان بابل، با اشاره به دیرینه پرافتخار علمی و ایمانی این شهر، اظهار کرد: آشناسازی جوانان با این دیرینه نیاز امروز است.

وی افزود: خروجی این استان شخصیت‌های بسیار بزرگی هستند، در گذشته حوزه علمیه با آن گستردگی سوابقی درخشانی داشت که بر جای خودش محفوظ است اما امروز نیز دارالمومنین باید در خود مومنانی داشته باشد که دارای حضور و جهاد باشند چرا که اینها از ویژگی‌های یک مومن است.

آیت الله محمدی لائینی همچنین شهرستان بابل را در زمینه جهاد را سرآمد دانست و بیان کرد: دارالمومنین بودن را هر جور معنا کنیم بابل بالاخره دارالمومنین است و البته استان مازندران باز هم دارالمومنین دارد و علمایی که باید از لابه لای تاریخ به بیرون کشیده و معرفی شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ما حتی نسبت به افتخاراتی که بعد از انقلاب آفریده شده در بیش از ۴۰ رشته مهم علمی جزو سرآمدان دنیا و یکی از ۶ کشور اول دنیا هستیم که علیرغم همه فشارها و جنگ‌ها صورت گرفت.

این مسئول در پایان اذعان داشت: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی فضای آزادی به‌وجود آمده به ظهور و بروز استعدادهای ملت کمک کرده است، انقلابی کردن و انقلابی نگه داشتن شهرستان و استان نیز جای تقدیر دارد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار