دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد گفت: مردم شکایات خود از اقدامات غیر قانونی پزشکی، طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به سامانه ۱۹۰ خط ۶ گزارش دهند.
کد خبر: ۱۱۳۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰ 10 October 2023

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهدیه السادات حسینی مطلق، در نشست با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد که با موضوع سقط جنین تشکیل شد، با اشاره به اینکه مراکز بهداشت و متخصصین زنان بیشترین ارتباط را با مادران باردار دارند، افزود: متخصصین زنان نقش به سزایی در آگاه سازی مادران از عوارض روحی و فیزیکی سقط جنین دارند.

دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد، با بیان اینکه با هرگونه اقدام مغایر با اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان به شدت برخورد می شود، افزود: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیر قانونی در حوزه پزشکی و بهداشتی، شکایت خود را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، خط ۶ که مختص به این قانون در نظر گرفته شده است، گزارش دهند.

دکتر میرزایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست به سقط های غیر قانونی جنین اشاره کرد و افزود: بسیاری از افرادی که اقدام به سقط غیر قانونی جنین می کنند پس از انجام فرایند سقط و با علائم اروژانسی به مراکز درمانی مراجعه کرده و راهی برای نجات جان جنین نیست و برای نجات جان مادر فرایند سقط تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، ادامه داد: از طرفی باید جلوی عرضه کنندگان غیر قانونی قرص های سقط جنین را گرفت و از طرفی دیگر دانشگاه علوم پزشکی با بازدید های سرزده از مطب های متخصصین زنان در صورت مشاهده هرگونه اقدام در زمینه سقط غیرقانونی جنین با آنها برخورد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار