نماینده دشتی و تنگستان در مجلس از ابلاغ اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به طرح‌های عمرانی استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا یک‌ هزار میلیارد تومان برای ادامه طرح بزرگراه بوشهر به دیر ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷ 11 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، غلامحسین کرمی صبح امروز در بررسی طرح‌های عمرانی و خدماتی در دشتی و تنگستان با بیان اینکه امسال تحول مهمی در تسریع طرح‌ها ایجاد شده است، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های آبرسانی، بهداشت، درمان، فضا‌های آموزشی، راهسازی و توسعه محور‌های مواصلاتی مناطق تنگستان و دشتی به ویژه رفع نقاط حادثه‌خیز ضروری است.

وی با اشاره به اینکه توسعه محور‌های مواصلاتی یکی از زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت مناطق محسوب می‌شود از ابلاغ اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با ابلاغ این اعتبارات ادامه اجرا طرح بزرگراه راه بوشهر به دیر پس از ۱۵ سال تعطیلی آغاز شد.

کرمی با بیان اینکه اعتبار طرح بزرگراه بوشهر به دیر بر اساس درخواست نماینده مردم دستی و تنگستان و فرمانداران تنگستان و دشتی از رئیس جمهور در سفر دوم به استان بوشهر بود گفت: در این راستا یک‌هزار میلیارد تومان برای ادامه طرح بزرگراه بوشهر به دیر ابلاغ شد.

وی ادامه داد: این بزرگراه دارای طول ۱۸۷ کیلومتر در ۱۴ قطعه و ۲۰ دستگاه پل بزرگ و ۵ تقاطع غیرهمسطح است.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی عرض این بزرگراه را ۲۲ متر و ۶۵۲ ابنیه فنی دانست و خاطرنشان کرد: یک قطعه این طرح در مسیر تنگستان و بوشهر، ۸ قطعه آن در تنگستان، ۲ قطعه در دشتی و ۳ قطعه در شهرستان دیر قرار گرفته است.

کرمی با بیان اینکه این پروژه در سال ۱۳۸۹ آغاز شد افزود: تاکنون بزرگراه دیر به بوشهر ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آن نیز فقط قطعه بین سه راه اتوبان بوشهر برازجان تا روستا‌های تنگستان است.

وی اضافه کرد: این پروژه پس از ۱۵ سال احیا می‌شود و محل تخصیص اعتبار آن از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت است.
منبع/فارس

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار