مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان از رفع تصرف ۱۵۹.۹ هکتار اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در گستره ۱۱۵ شهرِ این استان به ارزش بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ 14 October 2023

علیرضا قاری‌قرآن روز شنبه افزود: بازگشت این اراضی به بیت المال با اجرای ۱۲ فقره حکم قطعی قضایی و ۴۳ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است.

وی با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان از اولویت‌های کاری این اداره‌کل است، ادامه داد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان پیمایش روزانه و گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را انجام می‌دهند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: با اجرای این احکام قضایی در مجموع ۶.۸ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان ( با حکم قضایی ) رفع تصرف اقدام شد که ارزش آن در مجموع ۸۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:۱۵۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان نیز " رفع تصرف فوری" شده است که مطابق با برآوردهای بعمل آمده ارزش آن بیش از یک‌هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت:علاوه بر این موارد با پیگیری‌های به‌عمل آمده در۶ ماه اول سالجاری پنج فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است.

قاری‌قرآن اضافه کرد:به‌منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد که براین اساس در نیمه نخست سال جاری جهت اطلاع‌رسانی با نصب ۶۱ تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی، هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است.

وی بیان کرد: سامانه ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال بوده و مردم استان اصفهان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق تماس با این شماره به یگان حفاظت اراضی گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :