مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه به تشریح برخی نکات برای رفع مشکلات ترافیکی شهر کرمانشاه پرداخت.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ 16 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدجواد خجسته، با بیان اینکه با تاکید بر لزوم بازنگری طرح جامع ترافیک شهر کرمانشاه گفت: این طرح سال ۱۳۸۰ یعنی ۲۲ سال پیش تهیه شده و پس از آن باید هر پنج سال یک بازنگری داخلی و هر ۲۰ سال یکبار یک بازنگری کلی روی آن صورت گیرد.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ که موعد بازنگری کلی این طرح فرا رسید، به دلیل شرایط کرونایی بازنگری آن به تاخیر افتاد، چرا که برای بازنگری نیاز به اطلاعات اولیه در خصوص آمار ترددها و ترافیک شهری است که در شرایط کرونایی با توجه به محدودیت های اعمال شده آمار دقیقی از ترددها به دست نمی‌آمد.

خجسته گفت: با بازنگری کلی طرح و به روز کردن آن، تعداد دقیق تقاطع های مورد نیاز، وسایل حمل و نقل عمومی، معابر مورد نیاز و... احصا خواهد شد و آن زمان می دانیم که دقیقا چه کاری برای مدیریت ترافیک شهری لازم است و چه اقدامات و پروژه هایی باید انجام گیرد.

وی افزود: با بازنگری طرح مشخص می شود که کرمانشاه به چند تقاطع دیگر نیاز دارد، هرچند که در حال حاضر مطالعات دو تقاطع آزادگان و وکیل آقا صورت گرفته، اما فعلا شهرداری کرمانشاه برنامه ای برای انجام آنها ندارد.

خجسته از تقاطع ها به عنوان مسکن موقت برای روانسازی ترافیک یاد کرد و افزود: تقاطع ها رافع ترافیک نیستند، بلکه ترافیک را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می کنند و تنها برای روانسازی ترافیک به کار می روند.

این مسئول مدیریت درست ترافیک را منوط به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و افزود: پایه مدیریت ترافیک توسعه حمل ونقل عمومی است و باید در کنار توسعه معابر و احداث تقاطع، بر افزایش و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و راه اندازی هرچه سریعتر قطار شهری متمرکز شویم.

وی افزود: راه اندازی پروژه قطار شهری که زمانبر است، بنابراین درحال حاضر باید متمرکز بر افزایش اتوبوس‌های درون شهری شویم.

خجسته گفت: اگر اتوبوس های درون شهری در مسیرهای مختلف شهر تردد کرده و هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یک اتوبوس در ایستگاه مسافران را سوار کند، قطعا رغبت مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یافته و شاهد کاهش بار ترافیکی بویژه در معابر اصلی شهر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات فعلی ترافیک در محدوده بافت مرکزی شهر کرمانشاه است، گفت: در این محدوده هم بازار را داریم و هم عمده پزشکان شهر در این نقطه متمرکز شده اند، بنابراین برای رفع ترافیک این محدوده از شهر باید امتیازات تشویقی به پزشکانی که در دیگر نقاط شهر مطب می زنند داده شود تا شاهد تجمع آنها در یک نقطه نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجوز مطب جدید در این محدوده داده نمی شود، اما نیاز است امتیازات تشویقی داده شود تا پزشکان ساکن در این محدوده(پارکینگ شهرداری) به دیگر نقاط شهر بروند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار