مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان:
تابناک هرمزگان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از وارد مدار شدن 17 هزار 500 متر مکعب ظرفیت جدید شیرین سازی آب در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ 16 October 2023

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه استان هرمزگان به دلیل شرایط جغرافیایی و محدودیت منابع سطحی و زیرسطحی برای تامین نیاز آبی استان، بایستی از ظرفیت منابع غیر متعارف و در قالب شیرین سازی آب دریا برای تامین نیاز آبی استان استفاده کنیم، افزود: زیرساخت این میزان ظرفیت جدید در استان هرمزگان فراهم شده است و در آئینی رسمی و در آینده ای نزدیک وارد مدار تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: 17 هزار و 500 متر مکعب ظرفیت جدید شیرین سازی، در قالب احداث و توسعه 6 سایت آب شیرین کن انجام شده است که نیاز آبی 58 روستا با جمعیتی بالغ بر 53 هزار و 822 نفر تامین خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل آبفا، ارزش سرمایه گذاری برای وارد مدار شدن این میزان آب تولیدی، پنج هزار و 700 میلیارد ریال است که باعث پایداری آب مناطق تحت پوشش در شهرستان های بندرعباس، قشم، سیریک، تنب بزرگ و بستک خواهد شد.

حمزه پور ادامه داد: استفاده از آب شیرین کن ها به دلیل همجواری استان با دریا به عنوان یک ظرفیت تامین پایدار آب است که دولت علیرغم هزینه بالای آن و با هدف رفع مشکل کم آبی، برای خرید تضمینی آن از سرمایه گذاران اعتبارات لازم پیش بینی کرده است.

انتهای پیام//

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار