بی‌توجهی به مرمت سنگ‌فرش خیابان امام سمنان به عنوان بخشی از ابنیه تاریخی که قرار بود کریدور گردشگری شهر باشد، سبب شده است تا عابران قطعاتی از این سنگ‌فرش را از زیر پای خود و خودروها بردارند!
کد خبر: ۱۱۳۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ 16 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، خیابان امام خمینی (ره) سمنان در حیاتی‌ترین شریان اقتصادی شهر، سال‌ها سواره‌رو و پیاده‌رو بود و علاوه بر تردد عابران پیاده، خودروها نیز در آن عبور و مرور داشتند.

این خیابان که بخش مهمی از ابنیه تاریخی شهر سمنان را نیز در خود جای داده است، پس از سال‌ها، با تصمیم مسؤولان وقت شهرداری سمنان ابتدا به روی خودروها بسته و سپس برای مدت اندکی به‌طور کامل، پیاده راه شد.

این طرح زمان زیادی عمر نداشت و خیابانی که این‌بار با هزینه میلیاردها تومان از پول مردم سمنان از آسفالته به سنگ‌فرش تغییر چهره داده بود، با اعتراض کسبه و برخی مردم، دوباره به روی خودروها گشوده شد.

بازگشایی پیاده راه تازه احداث‌شده به روی خودروهای شخصی، عمومی و باری پس از نارضایتی‌های گسترده عمومی صورت گرفت؛ اما آنچه امروز رخ می‌نمایاند، خرابی سنگ‌فرش‌ها و هدررفت هزینه‌هایی است که در این محور انجام شد.

این روزها اما بی‌توجهی به مرمت سنگ‌فرش خیابان امام سمنان که قرار بود کریدور گردشگری شهر باشد، سبب شده است تا عابران قطعاتی از این سنگ‌فرش را از زیر پای خود و خودروها بردارند!

دادستانی مرکز استان سمنان چندی پیش گفته بود که مرجع قانونی تصمیم‌گیرنده در موضوع پیاده راه امام خمینی (ره)، «فرمانداری سمنان» است و در مکاتبه‌ای که با فرمانداری انجام شده، این موضوع گوشزد شده است؛ اما فرماندار سمنان هنوز تصمیم قاطع درباره این خیابان را اعلام عمومی نکرده است.

پیاده راه امام خمینی (ره) سمنان امروز نیازمند توجه بیشتر فرمانداری شهرستان سمنان و شهرداری سمنان است تا از این وضع اسفبار خارج شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار