در حدود ۲ سال اخیر و عمدتاً سال اخیر بیش از ۱۶۸ هزار کمتر شبکه توزیع و حدود ۸۱ هزار متر خط انتقال در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ 17 October 2023



به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امید صالحی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حدود ۲ سال اخیر اقدامات خوبی برای توسعه آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است در بخشی از پروژه‌ها که مشخصاً مرتبط با محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی است، مشارکت همراهی ارزشمند بسیج سازندگی قابل توجه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در حوزه پروژه‌های محرومیت زدایی در هفته‌های اخیر شاهد بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستا‌های گردوه، بطاری، گندی خوری علیا و سفلی و وسطی و لیراب با اعتبار ۶۸۰۰۰ میلیون ریال بودیم.

وی ادامه داد: این پروژه نیز از سلسله افتتاحیه‌های ما در حوزه جهاد آبرسانی است که با اجرای ۴۴۰۰ متر لوله گذاری آب جمعیتی بالغ بر ۱۳۰۰ نفر پایدار شد.

امید صالحی بیان کرد: تا کنون ۹۸ روستا با جمعیت ۲۱۴۰۰ نفر با اعتبار ۱۷۲۳ میلیارد ریال در حوزه جهاد آبرسانی به طور کامل آبرسانی شده اند و هم اکنون در ۲۵ روستا پروژه آبرسانی در حال اجرا با پیشرفت فیزیکی بالا حتی تا ۹۰ درصد است.

مدیرعامل آبفا در خصوص جزئیات عملیات اجرایی انجام شده این پروژه ها، اظهار داشت: اجرای ۱۰ مخزن با ظرفیت ۱۲۳۵ متر مکعب، اجرای ۸۱ هزار متر خط انتقال و اجرای ۱۶۸ هزار متر شبکه توزیع بخشی از اقدامات ما در پروژه‌های جهاد آبرسانی بوده است.

وی افزود: البته این تنها کار ما نبوده در یاسوج حدود ۶۰ کیلومتر بهسازی و توسعه شبکه‌های آب را عملیاتی کردیم، آب شهر چرام و روستای سرگچ را با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد با توسعه ۲ کیلومتر خطوط آب برای جمعیت ۳۰۰۰ نفری با تلاش همکاران پایدار کردیم همچنین در این شهر برای تصفیه خانه فاضلاب در چند ماهه اخیر ۴۰۰ میلیارد ریال تزریق اعتبار شد تا با سرعت بهتری ابنیه و تاسیسات تصفیه خانه تکمیل شود، در دیشموک ۳۲۰۰ متر از شبکه با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان اصلاح شد، در تنگ سرخ نیز اصلاح شبکه آب روستا با اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای جمعیت ۱۱۰۰ نفری این منطقه نهایی شد.

امید صالحی خاطر نشان کرد: این‌ها بخشی از خدمات آب و فاضلاب در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد است، در کنار آن توجه به سلامت آب و پایش مستمر آن برای اطمینان از آب شرب مصرفی مردم اولویت مهم برای ما بوده است که از طریق رهگیری استعلامات مراکز بهداشت به این مهم می‌رسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار