کد خبر: ۱۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳ 07 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از تسنیم،حجت الاسلام اباذر بیگی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت :18 اسفند سالروز تاسیس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب میباشد،وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر 556 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی و در فعالیت های مختلف به اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و هنری و دینی اشتغال دارند.

وی افزود: از این تعداد 22 کانون تخصصی در حوزه های مختلف تخصصی، 13 کانون در مصلاهای استان، 4 کانون دانشگاهی در شهرستان های ماکو، خوی و ارومیه و همچنین 1 کانون خانه دیجیتال در استان فعالیت دارند که برای سال 94 تعداد 7 خانه دیجیتال نیز به این آمار افزوده می شود.

حجت الاسلام بیگی اذعان کرد: 40 درصد از کانون های مساجد استان عشایری و روستایی، 40 درصد از کانون ها در مناطق سنی نشین و مابقی در مناطق شهری و شیعه نشین استان قرار دارد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر در آذربایجان غربی حدود 4 هزار و 800 مسجد وجود دارد که باید 25 درصد از این مساجد را دارای کانون فرهنگی و هنری کرده و با شعار هر مسجد 1 کانون چشم انداز افق این فعالیت ها را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری 127 مورد تاسیس کانون جدید در مساجد راشاهد بودیم، اضافه کرد: 141 کتابخانه در کانون های مساجد استان فعال و 100 کتابخانه باز در خارج از مساجد توسط کانون های فرهنگی به امر تشویق جوانان به کتابخوانی مشغولند.

حجت الاسلام بیگی ادامه داد: 26 خانه نور در کانون های فرهنگی مساجد نیز فعالیت مستمر و ویژه ای دارند که محل تجمع قرآنیان و انجام فعالیت های قرآنی در مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به برخی از برنامه های متنوع دبیرخانه که در طول سال و به مناسبت های مختلف صورت می گیرد، گفت: اجرای طرح قرآنی 1448 با محوریت جزء 28 قرآن کریم در 100 کانون، اجرای طرح افطاری کریمانه، اعزام 90 نفر از فعالان کانون ها و نخبگان به مشهد مقدس در قالب طرح اندیشه های آسمانی، دیدار با خانواده شهدا در ایام دهه فجر، برگزاری ویژه برنامه های مختلف در ایام دهه کرامت، دهه فجر، ستاد ارتحال امام، هفته وحدت، روز قدس، اعیاد غدیر و مبعث و غیره از جمله برنامه های دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایام مختلف سال است.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از 19 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعالند که طی برنامه ریزی های انجام شده به 22 هزار کانون افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام بیگی تاکید کرد: همایش بزرگ گرامیداشت بیست و دومین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد 21 اسفند ماه جاری در سالن آمفی تئاتر نهاد کتابخانه های عمومی استان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار