مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال صادرات ۲ میلیارد و ۸۸۵ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۷۲ دلار کالای غیرنفتی از مرزهای استان شده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴ 17 October 2023

حمیدرضا فلاح بیان کرد: ارزش وزنی این میزان صادرات معادل ۱۰ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۵۱۳ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: عمده کالاهای صادر شده از مرزهای استان شامل پلی اتیلن، پلی پروپیلن، میعانات گازی، کلراید، بنزن، محصولات کشاورزی، صنایع فلزی، صنایع معدنی، سنگ‌های ساختمانی، صنایع دستی و لوازم خانگی هستند که بیشتر به کشورهای ترکیه، کویت، امارات، عراق، قطر و هند صادر شده‌اند.

فلاح با اشاره به افزایش ۵۶ درصدی درآمد گمرکات خوزستان در ۶ ماهه نخست امسال اضافه کرد: درآمد گمرکات استان در این مدت معادل ۸۷ هزار و ۷۳۱ میلیارد و ۶۷۵ میلیون ریال بوده است.

مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: همچنین میزان واردات در این بازه زمانی معادل ۶ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۱۴۲ تن و به ارزش چهار میلیارد و ۱۷۲ هزار و ۵۰۳ دلار ثبت شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان صادرات و واردات از بندر امام (ره)، بندر خرمشهر، بندر آبادان و اهواز ( مرز زمینی بخش اسماعیلیه اهواز با عراق) انجام شد.

به گزارش ایرنا، استان خوزستان با داشتن ۲ مرز خاکی و هفت بندر تجاری یکی از مناطق راهبردی کشور در امر صادرات و واردات است.

نبود زیرساخت‌های مناسب و کافی در مرزهای آبی و خاکی استان یکی از مهمترین دغدغه‌های بازرگانان در امر صادرات است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار