رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راههای روستایی استان بوشهر گفت: شاخص راه دسترسی روستایی آسفالته در استان بوشهر ۹۷ درصد بوده و بوشهر جزو استان های پیشگام و برتر کشور در این زمینه است.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹ 18 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، سید احمدرضا امیری ریشهری رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ساخت و زیرسازی و آسفالت ۹۳ کیلومتر راه روستایی در استان از ابتدای امسال تاکنون انجام شده است.

وی ادامه داد: این میزان پروژه زمینه برخورداری ۱۹ هزار و ۶۷۴ خانوار در ۵۰ روستای استان را فراهم کرده است.


امیری ریشهری یادآور شد: ساخت و زیرسازی راه‌های روستایی و فرعی تاثیر بسزایی در رفع محرومیت و ارتقای سطح دسترسی خانوار روستایی از راه مناسب آسفالته خواهد داشت.


وی تصریح کرد: همچنین از جمله اقدامات انجام شده در راه‌های روستایی و فرعی ساخت ۴۴ دستگاه ابنیه فنی از ابتدای سال تاکنون است که شامل آبرو، پل و دیوار حفاظتی می‌باشد.


امیری ریشهری افزود: با توجه به ابلاغ اعتبارات جدید، امیدواریم تا پایان سال جاری ۲۰ کیلومتر دیگر از مسیر‌های روستایی استان از راه آسفالته برخوردار شوند.


رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون شاخص راه دسترسی روستایی آسفالته در استان بوشهر ۹۷ درصد می‌باشد که به برکت اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌های چندین ساله راهداری و مجموعه‌های همکار در روستاها، بوشهر جزو استان‌های پیشگام و برتر کشور در این زمینه می‌باشد.


این مقام مسئول اظهار کرد: تنها ۷۶/۸ کیلومتر راه روستایی مربوط به ۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان هنوز از نعمت راه روستایی آسفالته محروم هستند که تلاش می‌شود طی برنامه مشخصی مشکل این راه‌ها در آینده نزدیک برطرف شود.


گفتنی است از مجموع چهار هزار و ۴۴۹ کیلومتر راه‌های استان بوشهر ۳ هزار و ۲۵۴ کیلومتر آن شامل راه‌های فرعی و روستایی می‌باشد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار