فرماندار شاهرود گفت: فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین مؤلفه‌های حفظ و صیانت از ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی است که باید از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای این فرهنگ‌سازی استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ 22 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، ابوطالب جلالی، فرماندار شاهرود پیش از ظهر امروز در دومین جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان شاهرود اظهار کرد: صیانت از ابنیه تاریخی به فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

وی گفت: فرهنگ‌سازی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های حفظ و صیانت از ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی است که باید از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی برای این فرهنگ‌سازی استفاده شود.

فرماندار شاهرود ادامه داد: حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی یک وظیفه ملی، تاریخی و شرعی برای همه مردم است و دستگاه‌های اجرایی باید برای جلب مشارکت و همکاری همگانی در این امر تلاش کنند.

جلالی ضمن تشکر از عملکرد مطلوب اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود در حوزه‌های مربوطه، گفت: وجود انجمن میراث فرهنگی شهرستان شاهرود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تشکیل چنین جلساتی برای حفظ ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی ضرورت دارد.

وی ضمن تأکید بر اینکه حفاظت از مواریث فرهنگی و تاریخی و نیز تلاش برای معرفی شایسته آن وظیفه‌ای همگانی است، اضافه کرد: برای پیشگیری از تخریب میراث فرهنگی باید به آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه به‌طور ویژه توجه شود.

دومین جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان شاهرود با حضور رئیس دادگستری شهرستان شاهرود، رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برگزار شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار