رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از افزایش 6 درصدی صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در هفت ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴ 25 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، مهدی رجایی‌فرد، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در هفت ماهه امسال، ۸۶۴ فقره پروانه عبور بار‌های ترافیکی در این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

وی گفت: پروانه عبور بار‌های ترافیکی مربوط به آن دسته از بار‌هایی است که ابعاد و وزن آن‌ها بیش از حد استاندارد باشد و برای تردد در جاده‌ها باید مجوز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشته باشند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اضافه کرد: در این پروانه‌ها موارد و محدودیت‌هایی، چون سرعت، مسیر مجاز و ساعت حرکت و سایر مقررات بسته به نوع، طول و عرض و وزن و ارتفاع بار درج شده و راننده موظف به رعایت آن‌ها است.

رجایی‌فرد بیان کرد: هدف از صدور پروانه عبور ترافیکی، ایمنی تردد و حفاظت از جاده و ابنیه فنی راه‌ها و جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه است.

وی گفت: حمل و نقل جاده‌ای مقوله‌ای بسیار بااهمیت و دارای استاندارد‌های خاص است که در صورت رعایت قوانین و مقررات مربوطه می‌توان از آن انتظار کاهش حوادث و هزینه‌ها و روند پرشتاب کار را داشت.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار