مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به افزایش ۶ درصدی پیک مصرف شبکه برق خوزستان در مهرماه امسال گفت: طی این دوره زمانی، سه هزار و ۳۷۶ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ 28 October 2023

فرامرز شادفر شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان اینکه کل تولید برق استان در هفت ماهه سال جاری، ۳۲ هزار و ۱۳۱ گیگاوات ساعت است اظهار کرد: این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از مقدار برق تولیدی در مهر ماه امسال ۱۹.۸ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۷۸.۹ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۳ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: از ۲ هزار و ۶۶۴ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در مهر ماه، ۵۵ درصد توسط بخش خصوصی شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر و ۴۵ درصد توسط بخش دولتی، نیروگاه‌های رامین ، ماهشهر و دو کوهه تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر با بیان اینکه در این بازه زمانی انرژی مصرفی با چهار هزار و ۲۷۵ گیگاوات ساعت ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است افزود: پیک مصرف در مهر ماه ۱۴۰۲ با مصرف هفت هزار و ۸۸۰ مگاوات نسبت به پیک بار مهر ماه سال قبل، ۶ درصد افزایش داشته است.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۵ هزار و ۸۹۹ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۱۷ مگاوات، ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۱۸۸ مگاوات است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار