نماینده ولی فقیه در استان سمنان خواستار گذر از مباحث تئوری و ورود به حوزه اجرا در موضوع عفاف و حجاب شد و گفت: از مسؤولان و مدیران انتظار می‌رود نسبت به موضوع حجاب و عفاف اهتمام بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸ 28 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان ظهر امروز در یکصد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که با حضور استاندار سمنان برگزار شد، اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) فرمودند «خصْلَتانِ لَیْسَ فَوْقَهُما شَیءٌ الاْیمانُ بِاللهِ، وَنَفْعُ الاْخْوانِ»، ۲ ویژگی وجود دارد که بالاتر از آن‌ها چیزی نیست که یکی از آن‌ها ایمان به خدا و دیگری رساندن نفع بیشتر به مردم است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها بر تزریق ایمان به جامعه و امیدبخشی تأکید کرده‌اند و شایسته است دستگاه‌های متولی به تقویت پایه‌های ایمانی جامعه بپردازند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان خدمت‌رسانی به مردم را مایه ایجاد امید در جامعه عنوان کرد و گفت: همان‌طور که در آموزه‌های دینی تأکید شده، بهترین مردم، سودمندترین آن‌ها برای دیگران است.



دشمنان تلاش می‌کنند واقعیت را وارونه جلوه دهند

مطیعی با تسلیت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: ایشان یک بانوی جوان مؤمن، عفیفه و داعی حجاب بودند که البته در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز با یاری امام رضا (ع) نقش ایفا کردند.

وی حضرت فاطمه معصومه (س) را الگوی بی‌نظیر عفاف و حجاب معرفی کرد و افزود: موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب نیازمند پیگیری دقیق در حوزه اجرا است که البته همه افراد هم مردان و هم زنان را شامل می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان ضعف در اجرا را مهم‌ترین چالش بخش فرهنگ به‌ویژه حوزه عفاف و حجاب دانست و گفت: بر اساس نتایج یک افکارسنجی، بخش عمده‌ای از مردم، حجاب را عامل تحکیم بنیاد خانواده دانسته‌اند؛ اما از آن سو دشمن تلاش می‌کند با تبلیغات رسانه‌ای، مسأله را وارونه جلوه دهد.

مطیعی تصریح کرد: برخی طوری وانمود می‌کنند که گویا تمام مردم یا بخش عمده آن‌ها با حجاب مخالف هستند و معتقدان به حجاب در اقلیت قرار دارند!

توجه به دانشجویان و دانشگاهیان حلال مسائل است

وی خواستار گذر از مباحث تئوری و ورود به حوزه اجرا در موضوع عفاف و حجاب شد و تصریح کرد: از مسؤولان و مدیران انتظار می‌رود نسبت به موضوع حجاب و عفاف اهتمام بیشتری داشته باشند؛ اینکه یک مدیر یا مسؤول در بازار، رستوران یا یک جای دیگر نسبت به عفاف و حجاب کم‌توجهی کند، پذیرفتنی نیست؛ چراکه مدیران باید در ترازِ نظام جمهوری اسلامی باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی در پیگیری برنامه‌ها را یک ضرورت دانست و گفت: طرح «آرمان روح‌الله» که توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دست اجرا قرار دارد، طرحی خوب و مفید است؛ اما باید با برنامه‌های زیربنایی و محتوایی همراه باشد.

مطیعی با بیان اینکه توجه به دانشجویان و دانشگاهیان راهگشا و حلال مسائل است، اظهار کرد: اگر زمینه شکل‌گیری گفتمان‌های دانشجویی فراهم شود، طیف وسیعی از دانشجویان از آن استقبال خواهند کرد.



«ابن یمین فریومدی» از مفاخر فرهنگی استان سمنان است

وی با اشاره به در پیش بودن برگزاری کنگره ملی «ابن یمین فریومدی» گفت: ترویج و معرفی ویژگی‌های این افتخار فرهنگی استان سمنان در دستور کار دست‌اندرکاران این کنگره قرار داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با یادآوری نامزدی سمنان برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران افزود: نظارت بر توزیع گستره کتاب یک ضرورت است؛ چراکه برخی کتاب‌ها، فرهنگ دینی و اسلامی را تهدید می‌کنند.

مطیعی با گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله عباسعلی اختری (ره) قدرشناسی از مفاخر فرهنگی، علمی و دینی استان سمنان را وظیفه‌ای همگانی دانست و خاطرنشان کرد: تجلیل از بزرگان این استان که در بخش‌های مختلف به کشور خدمت کرده‌اند، امری ضروری و مهم است و باید استمرار یابد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار