کد خبر: ۱۱۳۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱ 30 October 2023

اگر از بازار کهنه، تونل غدیر و ردیف مغازه‌هایی عبور کنیم که به بازاربزرگ ختم می‌شوند، به قلب شهری می‌رسیم که مملو از هیجان و احساس سرزندگی است. مردم قم، عاشق هیجان و ماجراجویی هستند و این مسئله را می‌توان در شلوغی‌های پارک‌ها و مجموعه‌های بازی این شهر دید. اما از همۀ این مباحث که بگذریم، تب اسکیپ روم و اتاق فرار در قم چند سالی است که بالا گرفته. البته، این تب همگانی دقیقا با ورود سرگرمی اتاق فرار به ایران شروع شد و روزبه‌روز در حال بالا رفتن است.

خبر خوب برای قمی‌‌ها این است که اصلا لازم نیست نگران تب اتاق فرار و لرزهای ناشی از آن باشند! این تب هر چقدر بالا برود، لذتش افزون‌تر است. سناریوها، بازیگرها و داستان‌های جذابی در اتاق فرارهای قم وجود دارد که شگفت‌زده‌تان می‌کنند. تجربۀ اتاق فرار در این شهر، مخصوصا برای ساکنین آن، این‌طور است که پس از اتمام بازی از هم‌تیمی‌هایشان می‌پرسند: «واقعا چرا تا الان اینجا را تجربه نکرده بودیم؟!»

نگاهی مختصر به داستان جذاب اتاق فرار

اتاق فرار قم؛ تفریحی به شیرینی سوهان

کلاف اسکیپ روم (Escaperoom) یا همان اتاق فرار، حوالی سال 1395 در ایران و در شهر تهران روی زمین افتاد. همین‌طور روزها گذشت و گذشت تا اینکه نخ‌های این کلاف راهشان را به شهرهای توریستی و بزرگ دیگر باز کردند. ماهیت و هدف اتاق فرار آن‌قدری جذاب بود و هست که در هر نقطه‌ای از دنیا که فرود بیاید، می‌تواند مردم را سرگرم کند. یک اتاق فرار معمولا از اجزای مهمی مثل اکتور (Actor یا همان بازیگر)، سناریو یا خط داستانی، ژانر، تم، دکوراسیون، معما و تیم بازی‌کننده تشکیل شده است. هدف از بازی اتاق فرار هم این است که شرکت‌کنندگان بتوانند معماهای بازی را با یا بدون کمک (که بهتر است بی‌خیالش شوید!) حل کنند.

حالا این وسط، پلیرها باید با توجه به ژانر، تم، سناریو و نحوۀ اکت‌ها، به‌دنبال پیدا کردن سرنخ و راه‌حل برای معماها باشند و کلا هم یک ساعت یا نهایتا 90 دقیقه وقت دارند. شاید تصورتان از اسکیپ روم، وحشت و ترس باشد، اما چه کسی گفته که اتاق فرار حتما ترسناک است؟ اتاق‌های فرار دارای ژانر و سبک‌های متنوع هستند. برای مثال، ژانر‌های هیجانی، کمدی، تاریخی، اکشن و درام هم برای اتاق فرار تعریف شده‌اند و حتی افراد 60 ساله هم می‌توانند وارد بعضی از این بازی‌ها شوند. البته، ازآنجایی‌که همۀ ما خیلی خوب می‌دانیم، ایرانی‌ها از سناریوهای وحشتناک خوششان می‌آید، استقبال از اتاق فرارهایی با سناریوی وحشت بیشتر است.

3 دلیل برای اینکه چرا قم انتخاب خوبی برای اتاق فرار محسوب می‌شود؟

اتاق فرار قم؛ تفریحی به شیرینی سوهان

اگر اهل قم نیستید و یا تاحالا وارد این شهر نشده‌اید، شاید از خودتان بپرسید که مگر قم چه چیز منحصربه‌فردی دارد که ساکنینش این‌قدر برای اتاق فرار عطش دارند؟ جالب است بدانید که قم هم یک استان صنعتی و هم یک شهر گردشگری محسوب می‌شود و از لحاظ مهمان‌پذیری و سرگرمی، یک‌جورهایی صاحب‌امتیاز است. حالا به این سه دلیل دقت کنید تا علت مناسب بودن قم برای اتاق فرار را متوجه شوید:

  • علاقۀ مردم قم به فولکلورهای محلی: فولکلورهای محلی و افسانه‌های قمی‌های قدیم از هیولاها، داستان اجنه، خاطرات ترسناک و مطالب این‌چنینی پُر‌اند. آن‌هایی که در قم اتاق فرار راه‌اندازی می‌کنند، می‌توانند با استفاده از چنین مطالبی، سناریوها و قصه‌های ویژه برای اسکیپ روم قم طراحی کنند. مثلا فرض کنید، در مورد افسانۀ آل در روستاهای این شهر با شما حرف بزنند و بعد هُلتان بدهند در داستانی که همان آل در آن حضور دارد! این یعنی هیجان، ترس و روبه‌رو شدن با فولکلورها از نمای نزدیک!
  • استقبال از اتاق فرار: دوام و محبوبیت یک سرگرمی را باید از استقبال مردم یک شهر متوجه شد؛ این، یک حقیقت است! حقیقت دیگر این است که مردم قم هم دوست دارند مثل تهرانی‌ها، اصفهانی‌ها و کرجی‌ها از اتاق فرار خوب و جذاب در شهرشان لذت ببرند. بنابراین، فرصت لازم برای راه‌اندازی اسکیپ روم در قم به‌وفور وجود دارد.
  • ظرفیت شهر قم برای راه‌اندازی سرگرمی: احداث چندین پارک جنگلی، شهربازی‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی سرگرمی‌ها نشان‌دهندۀ ظرفیت قابل توجه قم است. بنابراین، هیچ مانعی برای راه‌اندازی یک مجموعۀ سرگرمی که اتاق فرار، مهم‌ترین بخش آن محسوب می‌شود، در قم وجود ندارد.

اتاق فرار قم؛ تفریحی به شیرینی سوهان

لیست اتاق فرار های شهر قم

الف) اتاق فرارهای ژانر ترسناک

  • اتاق فرار خون بس

سناریو: داستان در مورد دختری است که بخاطر خون بس تن به ازدواج می‌دهد و کینه‌ای که به دل می‌گیرد شروع کننده اتفاقات شوم است.

آدرس: قم، عمار یاسر

تلفن رزرو: 02191307900

  • اتاق فرار افسرده

سناریو: یک روانپزشک با مدرک باطل شده همچنان در حال چکاپ کردن مریض‌ها است. و روش درمان او، با همه پزشکان دیگر تفاوت دارد.

آدرس: قم، زنبیل آباد

تلفن رزرو: 02191307900

  • اتاق فرار جشن مرگ

سناریو: داستان یک خانه متروکه با کارنامه سیاه. همه چیز از یک جشن تولد در این خانه شروع شد و اتفاقاتی که باعث شد هیچ کس از آن جشن تولد، زنده بیرون نیامد...

آدرس: قم، پانصد متر مانده به هفتاد و دو تن

تلفن رزرو: 02191307900

  • اتاق فرار آنودین

سناریو: در مورد فردی است که حس ‌می‌کند نیروی عجیب در بند بند وجودش نفوذ کرده و باعث کشتن یک گوزن می‌شود.

آدرس: قم، 55 متری عمار یاسر

تلفن رزرو: 02191307900

  • اتاق فرار تسخیر

سناریو: دکتر آلبرت و اعضای خانواده‌اش در یک شب شوم کشته می‌شوند. تعدادی از اهالی روستای پلاکلی، برای سرقت گنج سلطنتی از منزل دکتر آلبرت وارد خانه‌اش می‌شوند. اما ماجرا طبق انتظارشان پیش نمی‌رود.

ب) اتاق فرارهای غیرترسناک و هیجانی

  • اتاق فرار آزمایشگاه مرگ

سناریو: ماجرا در مورد اتاقی است که قرار است با ترکیبات شیمیایی، انسان‌های جدیدی ساخته و مونتاژ شوند.

آدرس: قم، خیابان صدوقی

تلفن رزرو: 02191307900

  • اتاق فرار دشت تاول زده

سناریو: داستان در مورد فردی است که دراخرین لحظه زندگی‌اش تمام تصاویری که حاوی مرگ های فجیع و ترسناک بود در پیش چشمش ظاهر می‌شود.

آدرس: قم، خیابان صدوقی

تلفن رزرو: 02191307900

  • اتاق فرار چاوی

سناریو: داستان در مورد افرادی است که دستور قتل‌های غیرعادی را دریافت کرده و مجبور به اجرای آن هستند.

آدرس: قم، خیابان صدوقی

تلفن رزرو: 02191307900

رزرو اتاق فرار قم در وبسایت‌ اسکیپ زوم

حالا که با ویژگی‌های مهم قم و تجربۀ بی‌نظیر اتاق فرار در این شهر آشنا شده‌اید، حتما از خودتان می‌پرسید که چرا چنین بازی خفنی در شهر خودمان نیست؟ باز هم خبر خوب اینکه اتاق فرارهای جذاب فقط مختص قم نیست و شما می‌توانید برای تجربۀ اتاق فرارهای همۀ شهرهای ایران به سایت اسکیپ زوم مراجعه کنید.

اسکیپ زوم (EscapeZoom.ir)، سایت مرجع معرفی اتاق فرار و رزرو سانس در سرتاسر کشور است. فرقی نمی‌کند که درحال‌حاضر ساکن کدام شهر هستید یا برای خوش‌گذرانی به کدام استان سفر کرده‌اید. همین‌حالا وارد سایت شوید و با بررسی خلاصۀ سناریو و اطلاعات هر اتاق‌ فرار، مناسب‌ترین و نزدیک‌ترینشان را به خودتان رزرو کنید. خوش بگذرد!

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار