مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری دهمین جشنواره انگور روستای تاریخی هزاوه اراک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ 04 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،مصطفی مرزبان امروز شنبه گفت: جشنواره انگور هزاوه از یازدهم لغایت نوزدهم آبان به منظور معرفی آرایه‌های فرهنگی و بومی مرتبط با انگور و در فصل برداشت این محصول در کنار جاذبه‌های بکر طبیعی و مذهبی در محله سرآسیاب، مجموعه ورزشی روستای هزاوه برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره با هدف ترویج و گسترش تبادل آئین‌ها و فرهنگ‌های بومی محلی، معرفی انواع انگور هزاوه، شناساندن جاذبه‌های گردشگری، فروش محصولات فراوری شده خانگی، اجرای موسیقی سنتی، بازی های بومی- محلی و شاد، صنایع دستی و معرفی آئین ویژه شیره پزی برگزار شد.
مرزبان با بیان اینکه بیش از ۳۰ غرفه برای ارائه انگور و محصولات تولیدی آن به منظور افزایش رونق اقتصادی در این عرصه، فعایت می کنند ،افزود:بیش از ۲۰ رقم انگور در هزاوه تولید می‌شود که توجه به ظرفیت تولیدی این محصول و تولیدهای وابسته به آن می‌تواند یکی از منابع قوی درآمدزایی و جذب گردشگر در منطقه باشد.
وی اضافه کرد: ازروستای هزاوه به عنوان زادگاه امیرکبیر یاد می‌شود و این روستا به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب یکی از قطب‌های مهم تولید انگور استان مرکزی به شمار می‌رود، به طوری که سالانه ۵ هزار تن انگور در روستای هزاوه تولید می‌شود.
کشمش، شیره، باسلوق، رب انگور، سرکه و ترخینه از جمله فرآورده‌های است که مردم هزاوه از انگور بدست می‌آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار