استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه برخی‌ با سو استفاده از وضعیت شهرها و روستاهای مرزی، افرادی را وادار به قاچاق سوخت می‌کنند گفت: با برنامه ریزی و همکاری های بین بخشی که انجام شده، مقابله با این پدیده در استان با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ 06 November 2023

تابناک خوزستان: علی‌اکبر حسینی محراب بیان کرد: عده‌ای سودجو تحت عنوان قاچاق کالا، یک سری ماشین اختیار کرده و از این طریق کالا را به دیگر نقاط منتقل می‌کنند که این کار ممنوع بوده و مشکلاتی در مسیر راه ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: در سه روز گذشته ۷۰ خودرو شوتی، حامل کالای قاچاق توسط پلیس راهور استان، توقف و اعمال قانون شدند.

استاندار خوزستان به مسئله قاچاق سوخت در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: برخی‌ها از وضعیت شهرها و روستاهای مرزی سو استفاده کرده و افرادی را وادار به قاچاق سوخت می‌کنند در حالی که کشور اکنون به سوخت نیاز دارد.

وی افزود: کالای سوخت ما را به قیمت ارزان خریداری کرده و به قیمت گزافی می‌فروشند که با ورود نیروی دریایی سوم سپاه و مرزبانان، کشفیات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

حسینی محراب با اشاره به کشفیات قاچاق سوخت در استان گفت: باید با کمک سیستم‌های نرم افزاری و راستی آزمایی به کاهش قاچاق کالای سوخت کمک کرد.

وی ورود کالاهای ته‌لنجی را از مباحث جدی در استان‌های مرزی دانست و افزود: لنج‌داران طبق قانون اجازه دارند برای خود و افراد حاضر در لنج، کالای همراه بیاورند هر چند این موضوع باعث سو استفاده شبکه‌های قاچاق کالا شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: بر اساس قانون لنج داران در طول سال می‌توانند یک یا ۲ بار از حاشیه خلیج‌فارس کالا بیاورند و در شهرهایی مانند آبادان، خرمشهر، شادگان، چوئبده و ... عرضه کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی از مجوزهای صیادی برای قاچاق سوخت استفاده می‌شود که شیلات و اتحادیه‌ها باید این موضوع را پیگیری کنند.

حسینی محراب گفت: شیلات کشور در سال‌های گذشته مجوز جدیدی برای صید نداده که امیدوارم این امر هر چه سریعتر اجرایی و مجوز صیادهای استان صادر شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار