کد خبر: ۱۱۳۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲ 12 November 2023

تابناک/گیلان استاندار گیلان، از اتمام پروژه راه آهن رشت - کاسپین در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: تا دو ماه آینده صدای سوت قطار کریدور شمال - جنوب برای نخستین بار در تاریخ ایران شنیده خواهد شد و تجارت و اقتصاد استان و کشور را شکوفا می کند.

اسدالله عباسی امروز، ۲۰ آبان ماه در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن رشت - کاسپین در جمع خبرنگاران، پروژه مذکور را یک پروژه راهبردی برای کشور دانست و اظهار کرد: راه آهن رشت - کاسپین جنبه ملی و بین المللی دارد.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در اجرای هرچه سریع تر پروژه ریلی رشت - کاسپین و بهره برداری از آن، عنوان کرد: عملیات اجرایی طی ماه های اخیر با سرعت انجام شده و رضایت بخش بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیگیری پروژه و نظارت ها به صورت هفتگی دنبال می شود، گفت: مانع خاصی وجود ندارد؛ البته بارندگی ها و عبور خط ریلی از بین مزارع، روند خاکریزی را دشوار کرده است؛ البته با ساخت ابنیه های بسیار همچون پل ها و آبراه ها بخش عمده این مسیر هفت کیلومتری را طی کردیم.

عباسی از اتمام پروژه راه آهن رشت - کاسپین در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: تا دو ماه آینده صدای سوت قطار کریدور شمال - جنوب برای نخستین بار در تاریخ ایران شنیده خواهد شد و تجارت و اقتصاد استان و کشور را شکوفا می کند.

وی با بیان اینکه با راه اندازی خط ریلی بسیار با اهمیت رشت - کاسپین، دریای عمان و خلیج فارس را به دریای خزر وصل می کنیم، گفت: به زودی شرق و غرب و شمال و جنوب به هم متصل خواهد شد.

استاندار گیلان رشت - کاسپین را حلقه خالی کریدور شمال به جنوب دانست و عنوان کرد: با تلاش های شبانه روزی وزارت راه و شهرسازی این پروژه روند خوبی دارد و قول تامین اعتبار را از دولت گرفتیم و از نظر فنی و مالی مشکلی نداریم و به زودی شاهد بهره برداری خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار