استاندار خراسان‌شمالی گفت: با توجه به حجم بالای خرابی‌ها و لزوم زیرسازی باقیمانده جاده و باتوجه به اهمیت این جاده با عبور بیش از سه‌ونیم میلیون تردد در سال، توقع داریم از اعتبارات ملی برای رفع مشکل مساعدت شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 12 November 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست ظهر امروز مدیریت بحران خراسان‌شمالی در ساختمان راهداری در دو راهی دشت با موضوع بررسی سیل‌بردگی جاده بجنورد به گلستان بر پر مخاطره بودن کشور و اندیشیدن همه تمهیدات برای پیشگیری توصیه کرد.

در این جلسه، ابتدا مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی دخیل در بحران گزارشی از اقدامات و وضعیت استان را در حیطه مدیریت خود ارائه کردند و سپس استاندار خراسان‌شمالی اظهارکرد: در سیل‌های گذشته که در اغلب شهرستان‌های استان خسارت مالی و گاه جانی به همراه داشت، برای مدیریت کلان کشور زحمت درست نکردیم و سعی کردیم در داخل استان مدیریت شود.

وی نقش کلیدی سد گلمندره در مهار سیل اخیر را توضیح داد و گفت: اگر سیل اخیر مهار نشده بود، اضافه شدن ۴ میلیون متر مکعب آب به سیل اخیر چه بسا ممکن بود فاجعه‌ای بدتر از فاجعه سیل اوایل دهه ۸۰ در دهمین منطقه رخ دهد.

استاندار خراسان‌شمالی افزود: با توجه به حجم بالای خرابی‌ها و لزوم زیرسازی باقیمانده جاده و باتوجه به اهمیت این جاده با عبور بیش از سه‌ونیم میلیون تردد در سال، توقع داریم از اعتبارات ملی برای رفع مشکل مساعدت شود.

محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به پر مخاطره بودن کشور اشاره کرد و گفت سیل و زلزله از بین ۴۴ خطری که در کشور وجود دارد، بیشترین خسارات را وارد می‌کند.

وی بیان داشت: وقتی ۶۸ درصد کشور روی گسل یا در حریم گسل است باید ابنیه را مقاوم در برابر زلزله ۸ ریشتری بسازیم و آنگاه زلزله برای ما خطر نخواهد بود و سرمایه‌های ما را نابود نخواهد کرد بلکه یک پدیده است.

نامی توجه مسئولین را برای مهار سیل به اجرای آبخیز داری و آبخوان داری و ایجاد سد، ایجاد سد‌های زیر زمینی، اجرای برید بندی و اصلاح مسیر رودخانه‌ها معطوف کرد و گفت: ۱۴۴ هزار و ۶۲۰ کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۴ هزار و ۶۲۰ کیلومتر آن از مناطق مسکونی می‌گذرد و با توجه به مداخلات انسان در طبیعت، سیل اجتناب ناپذیر است و لازم است تا با تمهیدات قبلی از خسارات آن پیشگیری کنیم.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار