رئیس جهاد دانشگاهی ایلام گفت: در نیمه‌ی اول امسال ۱۷۰ خانواده برای ذخیره‌سازی خون ‌بندناف فرزندان خود استقبال کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 17 November 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر محمد پاکزاد بیان کرد: سال گذشته نیز در استان ایلام ۲۵۰ خانواده با این روش سلامتی را برای خود و فرزندانشان پس‌انداز کرده‌اند، اظهار کرد: این رویکرد مردمی نشان‌دهنده اعتماد مردم به خانواده بزرگ رویان جهاد دانشگاهی و اهمیت پس‌انداز سلامتی است.

وی گفت :  سلول‌های بنیادی خون بندناف، سلول‌هایی نامیرا و با قدرت تکثیر فراوانی هستند، از همین رو محققان به این نتیجه رسیدند که از این منبع برای فراهم‌کردن درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با سلول‌های بنیادی استفاده کنند.

پاکزاد ادامه داد :  این سلول‌ها قابلیت درمان ده‌ها بیماری را دارند و در حال حاضر بیشتر در زمینه درمان بیماری‌های خونی، نظیر انواع سرطان‌های خون، کم‌خونی‌های مادرزادی، تالاسمی، اوتیسم، فلج مغزی و بیماری‌های نقص سیستم ایمنی و چند بیماری دیگر به کار گرفته می‌شوند.

وی افزود : خون بندناف برای درمان بیماری‌های خونی فقط یکبار و در بیماری‌های عصبی از قبیل اوتیسم، فلج مغزی و بیماری‌های سیستم ایمنی باتوجه‌به وزن و سن گیرنده و یک‌سری آیتم‌های دیگر تا ۲ بار هم قابل‌ استفاده است.

پاکزاد گفت :  در ذخیره‌سازی خون بندناف در بانک خصوصی و خانوادگی نمونه‌ها برای خود خانواده نگهداری می‌شود.
 

نمایندگی بانک خون بندناف در ایلام به نشانی میدان ۲۲ بهمن - بلوار سیدالشهدا - کوچه کاج - ساختمان پزشکان آریا - مرکز مامایی یاس با شماره‌تلفن‌های ۰۸۴۳۳۳۶۳۰۹۰ و ۰۹۳۰۱۳۵۷۶۳۷ آماده پاسخگویی به سؤالات و ثبت‌نام خانواده‌ها برای پس‌اندازکردن سلامت فرزندان آن‌ها است.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار