مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگا‌ه‌ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه، فرودگاه جدید احداث نمی‌شود، گفت: واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی نیز از دیگر محورهای برنامه هفتم توسعه است.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸ 28 November 2023

به گزارش تابناک لرستان، محمد حسین جلیلیان امروز ظهر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: مسافرت و جمعیت زیاد شده است، به طوری که طبق پژوهش‌ها سفر‌های هوایی از سه درصد به ۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ناوگان عملیاتی با تعداد مسافر همخوانی ندارد.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، گفت: در بخش دولتی و خصوصی کار‌هایی انجام شده، اما بعد از تحریم‌ها شرکت‌های هواپیمایی خارجی تعهدات خود را عملی نکردند.

جلیلیان با اشاره به اینکه ۵۶ فرودگاه فعال در سطح کشور داریم، بیان کرد: تقاضای مردم، استانداران و نمایندگان برای برقراری پرواز بالا است، اما هواپیما مال شرکت فرودگاه نیست ما اداره فرودگاه برای سرویس ناوبری هستیم.

وی با اشاره به اینکه هر ایرلاین که متقاضی پرواز باشد فرودگاه می‌پذیرد، گفت:، اما بعضی شهر‌ها استقبال نمی‌کنند و برای تداوم پرواز فعالان شهرستان باید در این حوزه ورود کنند، اما در لرستان این دغدغه را ندارد، تناسب عرضه و تقاضا این را نشان می‌دهد.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، بیان کرد: بخش خصوصی و دولتی برای تامین هواپیمای مورد نیاز تلاش کردند، اما پاسخگوی نیاز جامعه نیست.

به گفته جلیلیان از ۵۶ فرودگاه عملیاتی کشور ۹ فرودگاه بین المللی، ۲۳ فرودگاه مرز هوایی و مابقی محلی هستند و فرودگاه‌ها شرایط لازم برای پرواز را دارند.

وی گفت: فرودگاه خرم آباد توانسته استاندارد‌های بین المللی را پوشش بدهد، اما فرودگاه مرز هوایی است.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، گفت: در برنامه هفتم توسعه تکلیف شده که فرودگاهی ساخته نشود، همچنین فرودگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

جلیلیان، بیان کرد: گاهی بر اساس تقاضای مقامات سیاسی و مردم فرودگاه ساخته می‌شود، اما چون استقبالی صورت نمی‌گیرد، فرودگاه به صورت پتانسیل باقی می‌ماند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار