تابناک هرمزگان- نخستین نشست هم اندیشی برای بررسی راهکارهای اجرای دقیق، برنامه ریزی شده و هدفمند طرح ملی «سکوی خدمات محلی» به منظور تقویت مساجد شهرستان بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ 03 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// اسلام خواجه یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در این نشست گفت: طرح سکوی خدمات محلی با هدف ترسیم و ترویج گفتمان امامت و تحقق الگوهای اصیل جامعه پردازی ولایی مسجد محور از طریق توانمندسازی و پشتیبانی از امامان و سایر کنشگران فعال در مساجد اجرا می شود. وی با بیان اینکه این طرح در گام نخست در جهت تقویت و جهت بخشی به مشارکت مردمی با محوریت مسجد در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... اجرا می شود، افزود: در این طرح به بررسی مهمترین مسائل و همچنین ظرفیت های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری برای حل مسائل اولویت دار، نحوه بهره گیری از ظرفیت موثر مساجد محلات در حل مسائل شهر، بررسی موانع پیش روی فعال سازی مساجد شهر و راهکارهای پیشنهادی برای حل مسائل دارای اولویت پرداخته می شود.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با اشاره به اینکه در قالب طرح سکوی خدمات محلی هم سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس و هم کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند از ظرفیت همدیگر در اجرای برنامه ها استفاده کنند.
وی از وجود گروه های سرود، تواشیح، تئاتر، نمایش طنز و کمدی، اجرای برنامه ها، سخنران، قراء و حفاظ، گروه ها و کانال های شبکه های اجتماعی، مکان برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی، پایگاه خبری فهما و خبرگزاری شبستان به عنوان بخشی از ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد نام برد و اظهار کرد: با توجه به مردمی اداره شدن کانون ها، نیازمند حمایت مادی دارند که سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و اداره کل تبلیغات اسلامی می توانند ستاد هماهنگی را در حمایت از کانون ها یاری کنند.
حجت الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان نیز با اشاره به اهمیت مساجد و ضرورت حمایت و تقویت آن و نقش مسجد در محلات شهرها، گفت: بهره گیری از همه ظرفیت ها و هم افزایی در اجرای برنامه های موردنیاز روز، تاثیرگذار و جذاب نکته برجسته و مثبت طرح سکوی خدمات محلی است.
وی با اشاره به تعدد فعالان حوزه مسجد، تاکید کرد: همه این گونه نشست ها و اجرای برنامه ها و طرح ها باید منتج به این موضوع باشد که در طراحی عملیات مشترک شاهد اتفاق و عملیاتی در میدان باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان با انتقاد از ضعیف بودن کار جمعی در حوزه فعالیت های ارزشی، افزود: همواره در کار جمعی برکت وجود داشته است و امیدواریم نهادهای درگیر در اجرای طرح سکوی خدمات محلی با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های محدود پاسخ مناسبی به مطالبات و درخواست های متنوع در حوزه مسجد محلات شهر بندرعباس بدهند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همدلی و هم افزایی در اجرای این طرح، اتفاق مبارکی در سطح مساجد رقم بخورد .
مسلم عاشوری، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس نیز ضمن اعلام آمادگی این سازمان در اجرای طرح سکوی خدمات محلی، گفت: هم اکنون نیز 95 درصد از برنامه های فرهنگی سازمان در محوطه یا فضای روبروی مساجد محلات شهر بندرعباس برگزار می شود.
گفتنی است؛ در این نشست مقرر شد که پس از ارائه این طرح در نشست شورای اداری هر سه نهاد و بررسی ظرفیت و پتانسیل ها و همچنین موانع و راهکارها، در نشست آتی مدیران ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، میثاق نامه اجرای طرح امضا شود.

انتهای پیام//

برچسب ها: سکوی خدمات محلی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار