شهردار سنندج از راه‌اندازی پویش سبز سنه و تشکیل دبیرخانه این پویش برای افزایش سرانه فضای سبز در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶ 08 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، سیدانور رشیدی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از پارک ۲۰ هکتاری روجیار در سنندج، اظهار کرد: اقداماتی که در شهر سنندج انجام می‌شود نتیجه کار تیمی است و همین موضوع موجب شده بتوانیم گام‌هایی در مسیر خدمت به مردم فهیم و فرهنگی شهر سنندج برداریم.

وی با تقدیر از حمایت مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین شورای اسلامی شهر سنندج در کمک به اجرای برنامه‌های حوزه مدیریت شهری سنندج، گفت: شهرداری برنامه‌های مختلفی در حوزه توسعه فضای سبز، اجرای پروژه‌های عمرانی، رفع مشکلات ترافیکی، ایجاد بستر‌های تفریحی و رفاهی دارد و قطعا عملیاتی کردن آن نیاز به همراهی و همدلی همه بخش‌ها خواهد داشت.

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم پویش سبز سنه راه‌اندازی شده و در قالب دبیرخانه آن، توسعه فضای سبز به صورت جدی در شهر سنندج در قالب پروژه‌های کوچک و بزرگ دنبال می‌شود.

شهردار سنندج با بیان اینکه ۱۱ مورد پارک جدید درون‌محله‌ای در طول تقریبا دو سال اخیر احداث شده و ۲۰ پارک درون‌محله نیز بازسازی شده است، گفت: در کنار توجه به پارک‌های کوچک‌مقیاس، ایجاد بوستان‌های بزرگ مقیاس نیز به صورت ویژه دنبال و در این راستا امروز شاهد افتتاح یکی از بوستان‌های بزرگ مقیاس به نام پارک ۲۰ هکتاری روجیار در شهر سنندج هستیم.

وی حراست و حفاظت از فضای سبز و خاصتا کوه آبیدر را رسالت تک تک شهروندان دانست و گفت: حفظ آبیدر وظیفه همه ما است با همین دیدگاه قبل از اجرای هر پروژه‌ای در کوه آبیدر که برای مردم این استان از ارزش والایی برخوردار است، حفظ و مرمت آن را را اولویت خود قرار داده‌ایم.

رشیدی همچنین با بیان اینکه پارک روجیار احاله مدیریت گذشته بود و با انجام کار مطالعاتی و مشاوره‌ای کار را جلو بردیم، اذعان کرد: پارک ۲۰ هکتاری «روجیار» شامل مسیر دوچرخه سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول ۵۰۰ متر، فضای بازی کودکان، اتاق کودک و مادر، رستوران، کمپ خانواده و پارکینگ است.

رشیدی با بیان اینکه این پروژه در سه فاز در مجموع ۱۰۰ هکتار است و در فاز دوم به پارک کودک و در فاز سوم به گویزه کویر وصل می‌شود، عنوان کرد: فاز نخست این پروژه امروز با حضور گرم مردم و مسئولان بهره برداری و از همین تریبون قول می‌دهیم سال آینده فاز دوم و سوم پروژه شامل ۲۰ هکتاری مابین پارک روجیار و پارک کودک و پارک ۸۰ هکتاری مسیر گویزکویر که زیرساخت آن آماده شده است را اتمام و تقدیم شهروندان نمائیم.

وی به برنامه‌ریزی شهرداری سنندج برای احداث ۱۴۳ هکتار فضای سبز در نقاط مختلف سطح شهر هم گریزی زد و گفت: در اجرای پروژه پارک‌ها نیز کاربری‌های متفاوت را مد نظر قرار داده‌ایم برای مثال پارک کژوان ورزشی و پارک روجیار کاربری ورزشی فرهنگی دارد.

به گفته وی، المان ژوانگه سنه شهر سنندج که توسط یکی از هنرمندان توانمند بومی استان درست شده در یک قاب سنندج را به منصه ظهور رسانده است.

وی با بیان اینکه در پارک کژوان بزرگترین دیواره صخره‌نوردی کشور نصب می‌شود، افزود: پارک کودک که قبلا تقریبا فراموش شده بود را با این دیدگاه که باید پارک کودک باشد مورد توجه قرار دادیم و در همین راستا کار مطالعاتی آن انجام شده و فضای ۱۵ هکتاری را احصا کرده‌ایم.

وی افزود: به نمایندگی از تمام مردم شهر سنندج از استاندار فرهنگی کردستان درخواست داریم که در کنار این پارک حمایت لازم را برای ایجاد موزه تاریخی یا موزه موضعی خوشنویسی برای شهر سنندج داشته باشد.

وی در ادامه به اجرایی کردن اساسنامه‌های چشمه‌ها به عنوان دیگر اولویت در شهرداری سنندج هم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶ چشمه را در شهر سنندج احصا کرده‌ایم که از آب آن برای احداث پارک‌ها و فضا‌های سبز استفاده خواهد شد.

به گفته وی، پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار از دیگر پروژه‌های شهرداری سنندج در راستای توسعه فضای سبز در شهر سنندج است که براساس برنامه ریزی و پیشرفت فیزیکی در اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تاکید براینکه معقتدیم بدون مشارکت مردم و حمایت آن‌ها امورات شهر جلو نمی‌رود، عنوان کرد: همزمان با هفته درختکاری شهرداری قصد دارد در قالب پویش سنه و عملیاتی کردن سهم سنندج درکاشت یک میلیارد اصله نهال در فضای ۱۴۰ هکتار از پارک‌ها است و در این راستا نیازمند به همراهی مردم هستیم.

رشیدی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در این زمینه نیازمند مشارکت خانواده‌ها است، گفت: پرداخت به موقع عوارض از دیگر درخواست‌های ما از شهروندان فهیم و فرهنگی شهر سنندج است چراکه یکی از منابع اصلی درآمدی شهرداری پرداخت عوارض است.

وی با تاکید براینکه این ظرفیت وجود دارد که در حوزه عمران شهری کار‌های ماندگاری انجام دهیم، گفت: مردم شهر سنندج لیاقت بیش از این را دارند امیدواریم با حمایت مسئولان استانی بتوانیم گام‌های بلند در حوزه عمران و آبادانی شهر برداریم.

وی در پایان از تمام کسانی که در اجرای این پروژه مشارکت داشته‌اند تقدیر کرد و افزود: به عنوان خادم مردم تمام توان خود را در مسیر خدمت به شهر و شهروندان قرار داده و امیدواریم بتوانیم با انجام کار‌های ماندگار زمینه رضایتمندی مردم را به نحو احسن فراهم سازیم.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار