امام جمعه اهواز گفت: دختران ما باید بدانند که دشمن، زنان ما را هدف قرار داده است اما این بانوان باید به قله سعادت راه پیدا کنند و کشور به دست پرتوان دختران و پسران از وابستگی نجات داده شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 10 December 2023

تابناک خوزستان: حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در تجمع دختران فاطمی که امروز (۱۹ آذرماه) در حمایت از کودکان غزه در مصلای اهواز برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه(س) اظهار کرد: امروزه زن به عنوان محور بسیاری از مسائلی که در عالم می‌گذرد، می تواند منشاء اثر و برکات زیادی شود.

وی با اشاره به نگاه اسلام به زن افزود: در آیات قرآن، خداوند چهار زن را به عنوان الگوی رفتاری زن و مرد مسلمان معرفی کرده است که این زن‌ها به ترتیب حضرت فاطمه(س)، حضرت خدیجه کبری(س)، حضرت مریم(س) و آسیه هستند. این زنان الگوی زنان و مردان شده‌اند بنابراین اگر می‌خواهیم در آینده قله را ببینیم باید به الگوی خود که این زنان هستند، نگاه کنیم.

موسوی‌فرد بیان کرد: در برهه‌ای از زمان کاری که از زن برآمده، از مردان برنیامده است؛ در حادثه عاشورا بعد از شهادت همه، امام سجاد(ع) امام زمان ما بوده اما ماموریت نخست در خط مقدم یعنی ماموریت حفظ دستاوردهای عاشورا به حضرت زینب(س) داده شده است.

وی افزود: در قرآن کریم بسیار به بانوان بها داده شده است اما در عصر حاضر که اینقدر شعار زن داده می‌شود، زن چه جایگاهی دارد؟ این زنان می‌توانند زنان و مردان را به قله‌های رفیع سعادت برسانند.

موسوی‌فرد با اشاره به حوادث سال گذشته بیان کرد: امروزه در غزه چه تعداد از کودکان و زنان را بیگناه می‌کشند؛ چرا آن‌هایی که سال گذشته حمایت می‌کردند، اکنون ساکت شده‌اند؟

وی افزود: امروز بیش از ۳۰ برابر قبل از انقلاب اسلامی، بانوان در حال درس و تحصیل هستند و تعداد زیادی در رشته‌های بسیار کاربردی در حال فعالیت هستند.

امام جمعه اهواز گفت: در کشورهای غربی شعار می‌دهند که زنان در همه صحنه‌ها خدمت می‌کنند؛ ما هم می‌گوییم زنان می‌توانند در صحنه‌های گوناگون خدمت کنند اما تفاوت در این است که باید حریم رعایت شود. منظور از حریم این نیست که دیوار باشد بلکه باید عفت و پاکدامنی باشد.

موسوی‌فرد بیان کرد: امروزه در کشورهایی مانند فرانسه که خود را مهد تمدن می‌داند، زن بیگناه در معابر عمومی مورد تجاوز قرار می‌گیرد اما صدایش درنمی‌آید. دختران ما باید بدانند که دشمن، زنان ما را هدف قرار داده است اما این بانوان باید به قله سعادت راه پیدا کنند و کشور به دست پرتوان دختران و پسران، از وابستگی نجات داده شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار