استاندار گیلان در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه های دولتی آستراخان روسیه و علوم پزشکی گیلان:
استاندار گیلان در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه های دولتی آستراخان روسیه و علوم پزشکی گیلان بر لزوم توسعه مباحث فرهنگی و دانشگاهی توامان با توسعه دیگر اشتراکات میان ایران و روسیه تاکید کرد و گفت: آموزش فارسی و روسی بعنوان زبان محور خزر مورد تاکید است.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ 16 December 2023

آموزش فارسی و روسی بعنوان زبان محور خزر مورد تاکید استآموزش فارسی و روسی بعنوان زبان محور خزر مورد تاکید استآموزش فارسی و روسی بعنوان زبان محور خزر مورد تاکید استآموزش فارسی و روسی بعنوان زبان محور خزر مورد تاکید است

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان؛ اسدالله عباسی در جریان بازدید از دانشگاه دولتی آستراخان روسیه و آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه های دولتی آستراخان روسیه و علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: ارتباط دو سویه دانشگاه آستراخان با دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دانشگاه های گیلان در این بازدیدها و نشست ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: گیلان علاوه بر توسعه همکاری‌های زیرساختی و حمل‌ونقل ترکیبی در حوزه آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و علمی نیز می‌تواند با آستراخان روسیه همکاری کند

وی با تاکید بر لزوم ظرفیت شناسی دانشگاه های گیلان و آستراخان افزود: انتقال اندوخته ها، دانش و تجارب دانشگاه های گیلان و آستراخان بسیار اهمیت و ضرورت دارد.

استاندار گیلان اضافه کرد: در این راستا در عین حال آموزش زبان های فارسی و روسی بعنوان زبان محور خزر مورد تاکید است.

عباسی با بیان اینکه تبادل دانشجو بین دانشگاه های گیلان و آستراخان در اولویت است، گفت: تبادل دانش، استاد و کارهای پژوهشی و تحقیقی بین دانشگاه های گیلان و آستراخان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با تکمیل و راه اندازی خط ریلی رشت _کاسپین _ آستارا ارتباط علمی و دانشگاهی گیلان و آستراخان تقویت می شود.

استاندار گیلان با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه های این استان با آستراخان بیان کرد: این قرارداد همکاری برای پاسخ دادن به نیازهای علمی، تجهیزاتی و نیروی انسانی دانشگاه های دو استان بسته شده است.

عباسی با تاکید بر لزوم تبادل تجارب در بخش علم و دانش اضافه کرد: در کنار روابط تجاری و اقتصادی دو کشور روسیه و ایران تبادل اندیشه ها و روابط در بخش موضوعات دانشگاهی به ویژه بین دانشگاه های گیلان و آستراخان گسترش پیدا می کند.

دانشگاه دولتی آستراخان روسیه و علوم پزشکی گیلان با امضای تفاهم‌نامه همکاری توافق کردند تا در راستای ایجاد، گسترش، توسعه و تقویت روابط بین طرفین بر اساس اشکال مختلف همکاری و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

در راستای امضای این تفاهم‌نامه که دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز حضور میدانی و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در یک ارتباط تصویری دوسویه حضور داشتند، دانشگاه‌های دولتی روسیه و علوم پزشکی گیلان توافق کردند تا در راستای ایجاد، گسترش، توسعه و تقویت روابط بین طرفین بر اساس اشکال مختلف همکاری و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

 

*جژئیات تفاهم‌نامه همکاری دانشگاهی گیلان و آستاراخان

این تفاهم‌نامه در ابعاد تبادل علمی و کارآموزی اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در تمامی سطوح، اجرای فعالیت‌های مشترک تحقیق و توسعه به‌روز، تبادل داده‌های تحقیقاتی و دسترسی به مراکز علمی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی طرفین، انتشار مشترک مقالات، گزارش‌ها و سایر مقالات پژوهشی هیئت‌علمی، تمامی دانشجویان و دانشجویان دکتری. در نشریات طرفین، سازمان‌دهی و برگزاری سمپوزیوم‌ها، کارگاه‌های آموزشی، کنفرانس‌های پژوهشی، میزگرد، کنفرانس‌های تلفنی و غیره، نظارت علمی، مشاوره و بحث در خصوص پایان‌نامه‌های دکتری و سایر داوطلبان مدارک تحصیلی، توسعه و اجرای برنامه‌های آموزشی مشــترک (برنامه‌های دانشگاهی مشترک)، ازجمله مدرک دوگانه (Double degree)، سازمان‌دهی برنامه‌های آموزشی پیشرفته و بازآموزی حرفه‌ای برای کادر آموزشی و سایر زمینه‌های همکاری که موردتوافق طرفین خواهد بود.

*گشایش افق‌های روشن گسترده‌

ایگور الکساندرویچ آلکسیف رئیس دانشگاه دولتی آستراخان روسیه نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به پیشینه همکاری آستراخان با گیلان، اظهار کرد: گیلان و آستراخان سال‌های متمادی در بسیاری از زمینه‌ها همکاری‌های دوجانبه دارند و این همکاری‌ها من‌بعد در حوزه علمی و آموزشی نیز از سر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه افق‌های روشن گسترده‌ای در راستای توسعه فعالیت‌های آموزشی دو دانشگاه گیلان و آستراخان گشوده خواهد شد، افزود: در تلاشیم تا فعالیت‌های علمی، کنفرانس‌های علمی و عملی، میزگردها و همچنین جذب دانشجو و استاد و انتقال تجربیات در چارچوب مفاد تفاهم‌نامه از سر گرفته شود.

*حضور ۶ هزار دانشجو و ۵۰۰ استاد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

افشین شفقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه در سالن اجلاس حوزه دانشگاه با اشاره به تراز قابل‌قبول دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۴۰ سال سابقه و رتبه آن در تایمز ۸۰۰ است.

وی با اشاره به استعدادهای آموزشی و تجهیزاتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: حدود ۶ هزار دانشجو و ۵۰۰ استاد در این دانشگاه حضور دارند و فعالیت‌های آموزشی را در هشت دانشکده دنبال می‌کنند.

استاندار گیلان در صدر یک هیئت اقتصادی در سفر روسیه بسر می برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار