مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از بهره‌برداری از پروژه تجهیز و هوشمندسازی محوطه مرز باشماق با اعتبار ۸ میلیارد تومان برای صیانت از این پایانه در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 19 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، فرزاد حسنی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل که در پایانه مرکزی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: ۲۶ آذر ماه سالروز لبیک رانندگان به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، در سال ۱۳۶۲ که در جنگ تحمیلی و شرایط موجود قرار داشتیم، در یک اقدام جهادی بار‌های بنادر کشور به تمام نقاط توزیع و ارسال شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در این اقدام، فعالیت چرخه اقتصادی به حرکت درآمد و سربلند شدیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۸ میلوین تن کالا از مبدا استان کردستان توسط شرکت‌های حمل و نقل جابه‌جا می‌شوند، افزود: جابه‌جایی این میزان کالا توسط ۷۵۰۰ ناوگان حمل و نقل صورت می‌گیرد.

حسنی ادامه داد: با این تعداد دستگاه‌ها، به عبارتی می‌توان بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در اختیار ناوگان حمل و نقل استان است.

مدی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از فعالیت ۱۳ هزار راننده در بخش ناوگان حمل و نقل کالا خبر داد و افزود: ۷۰ شرکت وظیفه جابه‌جایی کالا‌ها در استان را برعهده دارند.

وی بیان کرد: همچنین در بخش حمل و نقل مسافر استان نیز ۲ هزار دستگاه شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری سالانه ۲.۲ میلیون نفر مسافر را جابجا می‌کنند.

حسنی با عنوان اینکه رانندگان حوزه حمل و نقل همواره در زمینه‌های مختلف کمک حال کشور بوده‌اند، افزود: آنان خود را از کشور جدا نمی‌دانند و در خدمت اهداف دولت و نظام هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با یادآوری اینکه ۲۶ آذر روز حمل و نقل است، افزود: یکم دی ماه نیز به نام روز راهدار نامگذاری شده است و زحمات این قشر نیز بر کسی پوشیده نیست و به واسطه خدمات حوزه راهداری بستر ارائه خدمت در بخش حمل و نقل مسافر و کالا ایجاد شده است.

رفع نقاط حادثه‌خیز خیز در کردستان تا پایان سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در طول سه سال اخیر در دولت سیزدهم برای روکش و بهسازی محور‌های استان بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: در زمینه خط‌کشی محور‌ها نیز در این مدت ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

حسنی از هزینه‌کرد ۶۰ میلیارد تومانی در بخش رفع نقاط حادثه‌خیر خبر داد و افزود: تاکنون عملکرد رفع نقاط حادثه‌خیز در استان مناسب بوده و تا پایان سال ۱۴۰۳ رفع تمامی این نقاط انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه اینکه رفع قوس و نقاط حادثه‌خیز شهر حسین آباد نیز در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیارد تومان قرارداد برای ابنیه فنی و زیرسازی و رفع قوس ۶۵۰ متر در این شهر بسته شده است.

بهره‌برداری از پروژه تجهیز و هوشمند سازی محوطه مرز باشماق

وی گریزی یه وضعیت پایانه‌های مرزی استان زد و گفت: در مرز‌های استان نیاز به ایستگاه نشانی کاملا مشهود است و امکانات و تجهیزات جوابگو یک حرکت کارشناسی در موقع حوادث نیست.

حسنی اضافه کرد: پروژه تجهیز و هوشمندسازی محوطه مرز باشماق جهت صیانت از این پایانه در آینده‌ای نزدیک بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: برای انجام اقدامات مراقبتی ۹۱ دوربین با ۸ میلیارد تومان در سطح پایانه نصب شده است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار