کد خبر: ۱۱۴۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ 20 December 2023

ولی جهانی در گفت‌وگو با تابناک گیلان اظهار کرد: به مناسبت پاسداشت شب یلدا که به‌عنوان میراث ناملموس ایرانی در فهرست میراث جهانی هم ثبت شده، هر ساله اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با رویکرد تقویت گردشگری و اشتغال پایدار برنامه‌های زیادی را اجرا می‌کند.

وی افزود: امسال هم حدود ۲۰۰ ویژه برنامه شب یلدا در مناطق مختلف استان به میزبانی تاسیسات گردشگری و بومگردی‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: ویژه برنامه شب یلدا که از ساعت ۲۰ به‌صورت زنده از شبکه باران پخش‌ می‌شود به میزبانی شهرداری کومله در خانه سنتی این شهر برگزار می‌شود و شامل اجرای آیین‌های سنتی یلدا، قصه گویی و موسیقی محلی و... است.

جهانی افزود: برگزاری ویژه برنامه‌ شب یلدا در موزه میراث روستایی گیلان همزمان با ۳۰ آذرماه از ساعت ۱۴ الی ۱۶ برنامه ریزی شده که شامل سخنرانی، حافظ خوانی، اجرای موسیقی محلی، نقالی، لافندبازی و پذیرایی شب یلدا خواهد بود.

وی بیان کرد: گیلان مقصد گردشگری شناخته شده و در طی این چند ماه حدود ۶۷ میلیون نفر گردشگر وارد استان شده که با توجه به آیین‌های شب یلدا در گیلان پیش بینی می‌شود، مراکز تاسیسات گردشگری و بومگردی استان هم میزبان گردشگران بسیار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار