معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان بر ممنوعیت آموزش الفبا در کودکستان‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳ 24 December 2023

تابناک خوزستان: سیده فرانک موسوی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک خوزستان که امروز (۳ دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان‌ها، آموزش الفبا در کودکستان ممنوع است و مربیان باید از هر گونه آموزش  مدرسه‌ای و الفبا خودداری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شکواییه‌های رسیده در خصوص عملکرد برخی کودکستان‌ها و همچنین نظر کارشناسان بازدیدکننده، مقرر شد به موسسان این کودکستان‌ها ابلاغ شود که در یک هفته اقدامات اصلاحی را انجام دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: محتواهای مورد استفاده در کودکستان‌ها که فاقد تاییدیه سازمان ملی تعلیم و تربیت هستند باید جمع‌آوری و با هزینه موسس از محتواهای تاییدشده استفاده شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد ثبت‌نام نوآموزان بر اساس شرایط سنی مندرج در شیوه‌نامه ثبت‌نام انجام شود و متولدین مهرماه ۱۳۹۷ در پیش‌دبستانی یک ثبت‌نام شوند و آموزش ببینند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به مصوبه این جلسه، در کلاس‌های کودکستانی که ضمیمه مدرسه ابتدایی دولتی و غیردولتی هستند باید از پذیرش نوآموزان مختلط در نوبت موافق کلاس‌های دبستان خودداری شود. همچنین پذیرش نوآموزان تنها بر اساس ظرفیت اسمی مندرج در تاییدیه استحکام بنا انجام شود.

وی یادآور شد: همچنین مقرر شد تخلف مدارس غیردولتی که بدون مجوز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اقدام به ثبت‌نام و پذیرش نوآموز کرده‌اند، از طریق اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل به شورای نظارت استان خوزستان منعکس شود. با تطبیق مجوز تاسیس موسسان که تاییدیه گزینش مشروط آن‌ها در سامانه ملی تعلیم و تربیت کودک واصل شده است، موافقت می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه با پیشنهاد افزایش شهریه تا سقف ۴۰ درصد مناطق برای کودکستان‌های حقوقی موافقت می‌شود، یادآور شد: مناطقی که تاکنون فرآیند مزایده فضای مازاد دولتی را انجام نداده‌اند به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می‌شوند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار