معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نرخ سوادآموزی کرمانشاه بالاتر از کل کشور است.
کد خبر: ۱۱۴۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶ 31 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین یاسر کرمی اظهار کرد: میانگین نرخ سواد استان کرمانشاه در کشور ۹۷ درصد است، امسال در سه دوره سواد آموزی ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر ظرفیت داشته‌ایم.

وی افزود: در سواد آموزی سه دوره سواد آموزی سواد، انتقال و تحکیم داریم، در دوره سواد فقط کلاس‌های نخست تا سوم، در دوره انتقال کلاس‌های سوم تا ششم و در دوره تحکیم ماندگاری دوره‌های سواد و انتقال آموزش داده می‌شود.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: زمانی می‌توان گفت که افراد استان کرمانشاه صد درصد باسواد هستند که تمام ادارات و زیرمجموعه‌های استانداری و مردم پایه‌کار باشند.

وی عنوان کرد: مبادی ورود به بی‌سوادی باید بسته شود و فقر، بحث فرهنگی، مهاجرت به کشورهای همسایه و کوچ‌نشینی باید کنترل شوند، در گام دوم نهضت شناسایی افراد بی‌سواد قرار است انجام شود و در نتیجه مبادی ورود بسته می‌شود.

وی بیان کرد: طی چندسال آینده بی‌سوادی در کشور ریشه‌کن خواهد شد، افراد از ۱۰ سال تا ۵۹ سال در نهضت سوادآموزی آموزش می‌بینند، اما اکنون بیشترین افراد بین ۲۰ سال تا ۴۰ سال هستند، از انقلاب اسلامی تا به‌حال ۵۰ درصد رشد سوادآموزی را در کشور داشته‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار