‌رئیس سازمان انرژی اتمی ‌گفت: سال آینده ۵۰ کلینیک درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما را در سطح کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم تا مردم ایران در سراسر کشور بتوانند از خدمات تخصصی این کلینیک‌ها استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ 01 January 2024

به گزارش «تابناک البرز» محمد اسلامی در آیین بهره‌برداری از دومین کلینیک درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما که در بیمارستان امام علی (ع) شهر کرج انجام شد، اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه توسعه نقش فناوری‌های هسته‌ای در حوزه سلامت است. براساس اهداف سازمانی، مقرر شده تا فناوری‌هایی که برپایه تحقیقات و پژوهش‌ها به‌دست می‌آیند را تجاری‌سازی کرده و به جامعه ارایه دهیم تا مردم کشور بتوانند از خدمات و فواید این دستاوردها بهره‌مند شوند.

وی افزود: با تعاملاتی که با دانشگاه‌ علوم پزشکی استان البرز برقرار کرده‌ایم، امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری چند رخداد علمی- پزشکی خواهیم بود. امروز دومین کلینیک جامع درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما را با همکاری و همت این دانشگاه افتتاح کردیم. در این کلینیک با استفاده از پلاسمای سرد به مدد بیمارانی می‌آییم که دچار زخم‌های خاص هستند و با کمک فناوری پلاسما می‌توان آن‌ها را درمان کرد. معمولا زخم‌های بیماران دیابتی منجر به قطع عضو می‌شود که با استفاده از فناوری پلاسما می‌توان مانع این کار شد و برای درمان سریع زخم‌های این بیماران اقدام کرد.

اسلامی تصریح کرد: 2 هفته پیش نخستین کلینیک درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما در بیمارستان مفتح شهرستان ورامین مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امروز دومین کلینیک جامع با همت همکاران ما در شرکت توسعه فناوری پلاسما و نیز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز در بیمارستان امام علی(ع) شهر کرج افتتاح شد.

معاون رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: سال آینده 50 کلینیک درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما را در سطح کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم تا مردم ایران در سراسر کشور بتوانند از خدمات تخصصی این کلینیک‌ها استفاده کنند.

وی توضیح داد: نتایج درمان درنخستین کلینیک درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما بسیار خوب بوده که نشان‌دهنده اثربخشی این روش در درمان زخم افراد مبتلا به دیابت است و بیمارانی که تحت درمان با پلاسمای سرد قرار گرفته‌اند؛ رضایت خود را اعلام کرده‌اند.

وی گفت: خداوند متعال را شاکریم که همکاران ما موفق شده‌اند به این شیوه درمان علمی و تحقیقاتی دست یابند و برای درمان بیماران تلاش کنند.

رونمایی از سامانه پلاسماتراپی درمان سرطان

اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین سمپوزیوم پلاسما پزشکی ایران با همکاری شرکت توسعه فناوری پلاسما و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز گفت: امروز سمپوزیوم پلاسما پزشکی ایران با حضور اساتید و پزشکان متخصص برگزار می‌شود و برای نخستین‌بار استفاده از پلاسمای سرد در حوزه پزشکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این سمپوزیوم از سامانه پلاسماتراپی برای درمان بیماری سرطان رونمایی می‌شود. این دستگاه مجوزهای لازم را اخذ کرده و در مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان شهدای تجریش تهران در حال طی کردن فاز 2 بالینی  است و امروز به‌طور رسمی رونمایی و بهره‌برداری خواهد شد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: طراحی و ساخت این سامانه را باید تحولی عظیم در فرایند درمان سرطان تلقی کرد و خداوند را شاکریم که این اتفاق رخ داده است. اقدامات سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای اهداف سند جامع راهبردی در افق 1420 است که با یاری حق‌تعالی تحقق اهداف و برنامه‌ها را با سرعت پیگیری خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار