مدیر باغ‌ موزه دفاع مقدس همدان از نیاز به اعتبار یک میلیارد و 660 میلیون تومان برای تکمیل و ساخت یادمان ‌های شهدای گمنام همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵ 08 March 2015

مدیر باغ‌ موزه دفاع مقدس همدان از نیاز به اعتبار یک میلیارد و 660 میلیون تومان برای تکمیل و ساخت یادمان ‌های شهدای گمنام همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ خلیل الهی ‌تبار با اشاره به آرام گرفتن 82 شهید گمنام در 26 نقطه در سطح استان، اظهار کرد: از تعداد کل یادمان‌ های شهدای گمنام هفت نقطه در مراکز آموزش عالی است.

وی افزود: چهار نقطه نیز در مجموعه نظامی، دو نقطه در گلزار شهدا و 13 نقطه در مراکز شهری و اماکن گردشگری بنا شده است.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس همدان با اشاره به اضافه شدن سه نقطه به یادمان شهدا طی روزهای گذشته، گفت: این یادمان‌ها در مراکز شهری و نیز پادگان نظامی قهرمان ایجاد شدند.

وی با بیان اینکه تعداد 12 یادمان از 26 یادمان شهدا به بهره‌ برداری رسیده‌اند و به یک مکان فرهنگی و گردشگری تبدیل شده‌اند، عنوان کرد: 14 نقطه از یادمان شهدا نیز پنج تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ است.

الهی‌تبار از صرف هزینه 2 میلیارد و 570 میلیون تومان برای ساخت یادمان‌های شهدای گمنام استان خبر داد و افزود: یک میلیارد و 660 میلیون تومان نیز برای تکمیل و ساخت این یادمان‌ها نیاز داریم.

وی با اشاره به تأمین اعتبار برای ساخت یادمان‌ها از سه بخش، گفت: بخشی از آن از سوی مجموعه‌ای که درخواست آرام گرفتن شهدای گمنام در آن مجموعه را دارند، تأمین می‌شود.

*اتمام پروژه یادمان شهدای دشت میشان تا پایان شهریور 94

مدیر باغ‌موزه دفاع مقدس همدان ادامه داد: بخشی نیز از سوی استانداری در قالب اعتبارات عمرانی با توجه به شرایط ویژه در اختیار شهرستان‌ها قرار می ‌گیرد و قسمتی نیز از سوی بنیاد حفظ آثار برای برخی نقاط در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آرام گرفتن پنج شهید گمنام در دشت میشان، یادآور شد: ساخت یادمان‌های شهدای دشت میشان را بنیاد حفظ آثار بر عهده دارد که البته چند سالی به دلیل شرایط جغرافیایی محیط و مشکلات جوی انصراف پیمان کاران از ادامه کار در این نقطه مشکلاتی را برای مسئولان ایجاد کرده بود که خوشبختانه از سال گذشته این مشکل رفع شده است.

الهی تبار با اشاره به پیشرفت فیزیکی 30 درصدی یادمان شهدای دشت میشان خاطرنشان کرد: با حضور پیمان کاران بر سر پروژه طی خرداد ماه سال آتی، امیدواریم تا پایان شهریور سال 94 این پروژه به اتمام برسد.

وی در پایان با اشاره پیشرفت فیزیکی پنج تا 80 درصدی 14 نقطه از یادمان شهدا، افزود: با مطلوب شدن اوضاع جوی امیدواریم در سه ماهه نخست سال 94 یادمان ‌های دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی را به بهره ‌برداری برسانیم تا بتوانیم چنین مکان‌ های گردشگری و فرهنگی را آماده حضور افراد کنیم.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار