به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان
به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، بیش از ۳۰ هزار پرنده آبزی مهاجر شامل ۸۵ گونه پرنده آبزی زمستان گذران از جمله قوی فریادکش، غاز خاکستری، انواع مرغابی‌ها، خودکا و کاکایی برای بقا و ادامه‌ حیات به گیلان سفر کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 02 January 2024


به گزارش تابناک گیلان حمزه عشوری مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ظهر امروز در گفت‌و‌گو خبری سیمای مرکز گیلان با اشاره به ورود پرندگان آبزی مهاجر به تالاب و آبندان‌های استان اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار پرنده آبزی مهاجر شامل ۸۵ گونه پرنده آبزی زمستان گذران از جمله قوی فریادکش، غاز خاکستری، انواع مرغابی‌ها، خودکا و کاکایی برای بقا و ادامه‌ی حیات به گیلان سفر کردند.

وی با بیان اینکه پرندگان آبزی از سیبری و اروپای شرقی وارد گیلان شدند، گفت: این پرندگان آبزی مسافت حدود پنج هزار کیلومتری از سیبری غربی تا اروپای شرقی که در این فصل یخبندان است طی کرده و به تالاب‌ها و آبگیر‌های گیلان آمدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه مهاجرت پرنده‌های آبزی از اوایل پاییز شروع شده و اوج حضور آن‌ها اواخر آذر و اوایل دی ماه است، افزود: از ۵۶۶ گونه پرنده‌های بومی و مهاجر موجود در ایران ۳۵۴ گونه در گیلان قابل مشاهده هستند.

عشوری یکی از دلایل حضور گردشگران در تالاب‌های گیلان‌ را حضور پرندگان مهاجر دانست و بیان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار پرنده بومی و مهاجر در تالاب‌های و آب بندان‌های گیلان از جمله تالاب بین المللی انزلی، سلکه، بوجاق و امیرکلایه زمستان گذرانی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار