دختر چریک پیر گفت: گردان ۱۰۰ نفره چریک پیر از ۳ صبح تا ۳ عصر مشغول به فعالیت است و روزانه ۲ هزار نان برای زائران و میهمانان سردار دلها آماده می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲ 02 January 2024

به گزارش تابناک کرمان: کرمان این روزها تماشایی و سرتاسر خدمت است، موکب‌های متفاوت از استان‌های مختلفی در این شهر حضور دارند و در کنار کرمانی‌ها صحنه‌های کم‌نظیری خلق کرده‌اند.

دیدن برخی از آنها یادآور قصه‌های تلخ‌وشیرین و نمایشی از ایثار و از خودگذشتگی اشخاصی است که نامشان با نیکی گره خورده است.

گردان نانوایان چریک پیر یکی از همان‌هاست، نامی که حاج قاسم روی این بانوان خانوکی و مخلص گذاشت که در دوران دفاع مقدس، پنجه‌هایشان را با آرد و خمیر عادت داده و در کنار تنورهای داغ، برای رزمندگان نان می‌پختند.

این گردان هنوز هم در صحنه‌های مختلف پیشتاز است، از راهپیمایی اربعین گرفته تا مراسم‌های بزرگ و میلادهای پر خیر و برکت!

گردان نانوا

این روزها اما بوی نان تازه در گذرگاه معرفت‌ و مقاومت هم پیچیده، جایی که بازماندگان چریک پیر، پرچم آن بانوی فداکار را بالا نگه داشته و به زائران سردار دلها خدمت می‌کنند.

دختر چریک پیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: هر روز ۲ هزار نان تازه می‌پزیم و در اختیار مهمانان عزیز سردار دلها قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه گردان ۱۰۰ نفره چریک پیر از ۳ صبح تا ۳ عصر مشغول به فعالیت است، ادامه داد: در کنار نان تازه، روغن جوشی(نان سنتی کرمان) هم می‌پزیم.

به گزارش فارس: سال گذشته و در دهه مقاومت، حاج قاسم از استان‌های مختلف، ۱۴۰ هزار مهمان داشت که پیش‌بینی می‌شود، امسال ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار