اولین سمپوزیوم منطقه‌ای نوآوری در علم و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد
کد خبر: ۱۱۴۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 04 January 2024

کتایون حسینی/ تابناک رضوی: دانشگاه فردوسی مشهد که یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های ایران و حتی کشورهای اسلامی است، اولین سمپوزیوم منطقه‌ای نوآوری در علم و فناوری را برگزار می‌کند.

این دانشگاه که هم اکنون با داشتن حدود ۴۰۰۰ دانشجو از کشورهای منطقه، به یمن وجود مبارک و سراسر نور حضرت علی ابن موسی الرضا علیه (ع) ، پیشتازترین دانشگاه ایران در این زمینه می‌باشد میزبانی از این سمپوزیوم را عهده‌دار است.

یکی از اهداف این سمپوزیوم همکاری در سطحی بالاتر، یعنی همکاری علمی و فرهنگی در سطح اساتید دانشگاه های جهان اسلام و به ویژه کشورهای منطقه مقاومت مثل عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، یمن، لبنان، فلسطین و دیگر کشورها خواهد بود، زیرا اساتید و دانشمندان می‌توانند تاثیر قراوانی در سرنوشت کشورهای خود داشته باشند.

هدف و چشم‌انداز آینده این است که این سمپوزیوم به‌صورت سالانه در یکی از کشورهای منطقه برگزار شده و شجره طیبه‌ای شود که سالیان متمادی جهان اسلام از نتایج آن بهره‌مند گردند.

صادقی، قائم مقام دبیر برگزاری این سمپوزیوم گفت: این سمپوزیوم با هدف نوآوری در علم فناوری در ۱۴ محور فعالیت میکند تا چالش‌های فناوری در آن بررسی شده و به نکات و نتیجه پایداری برسد.

وی افزود: این سمپوزیوم در حال حاضر با حضور ۹ کشور مسلمان در حال برگزاری‌ست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در پایان روز اول این سمپوزیوم، حاضران در رویداد از پارک علم و فناوری خراسان بازدید به عمل آوردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار