رئیس اداره سوادآموزی پل‌دختر گفت: در سال جاری، شناسایی و جذب افراد بی‌سواد نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 04 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، اسدالله بابایی اظهار کرد: برای شناسایی افراد بی‌سواد و کم‌سواد در سطح شهرستان پل‌دختر، در حال حاضر ۷۱ نفر آموزش‌دهنده در طرح محله‌محور شناسایی افراد بی‌سواد، مشغول فعالیت و خدمت هستند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۷۷ نفر سوادآموز در قالب ۳۴ کلاس درس از طریق ۳۲ آموزش‌دهنده فعال زیر پوشش نهضت سوادآموزی پل‌دختر قرار گرفتند.

رئیس اداره سوادآموزی پل‌دختر گفت: بر اساس آمار در سال جاری، شناسایی و جذب افراد بی‌سواد توسط این اداره در این شهرستان، نسبت به سال گذشته، ۲۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۱۵۰ نفر سواد‌آموز، ۱۰۰ نفر تحکیم و ۸۵ نفر در دوره انتقال می‌باشند، افزود: بر اساس طرح پالایش در سال جاری و بنا به دستورالعمل وزارتی مبنی بر شناسایی ۵۰ نفر توسط آموزش‌دهندگان غیر فعال، ۳۹ نفر از آن‌ها در پی فعالیت موفقیت خود در عملیات شناسایی و جذب افراد، در سطح شهرستان به آمار فعالان دراین زمینه اضافه شدند.

بابایی یادآور شد: ۵ جلسه دوره توانمندسازی در طرح پالایش در سال جاری، برای آموزش‌دهندگان سوادآموزی در پل‌دختر برگزار شد.

وی افزود: در این طرح آموزش‌های لازم به آموزش‌دهندگان ارائه گردید و دوره آی سی دی ال برای ۱۳ نفر آموزش‌دهنده در محل مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان پل‌دختر با موفقیت گذرانده شد.

رئیس اداره سوادآموزی پل‌دختر گفت:در سال جاری هر سه ماه یک‌بار در راستای ترغیب مسئولان به هم‌کاری در زمینه ارتقاء سوادآموزی در شهرستان، جلسه شورای پشتیبانی به ریاست فرماندار و با حضور روسای ادارات شهرستان برگزار شد.

وی از مسوولان به ویژه بخش‌داران و دهیاران درخواست کرد در شناسایی و جذب افراد کم‌سواد و بی‌سواد در راستای ارتقای جمعیت با سواد شهرستان با این اداره هم‌کاری لازم را داشته باشند.

بابایی همچنین از مردم شهرستان خواست در راستای کمک به باسواد کردن افراد، با کسانی که برای شناسایی و جذب افراد کم‌سواد و بی‌سواد به درب منازل آن‌ها مراجعه می‌کنند، هم‌کاری داشته باشند.

وی به برنامه‌های اداره سوادآموزی پل‌دختر در هفته نهضت سوادآموزی اشاره کرد و افزود:دیدار با امام جمعه در روز نهضت سوادآموزی و بیان مسائل و مشکلات توسط آموزش‌دهندگان، دیدار با خانواده‌های ایثارگر و غبارروبی از گلزار شهدای شهر با حضور مسوولان، از برنامه‌های این هفته در شهرستان بود.

رییس اداره سوادآموزی پل‌دختر گفت:همچنین به مناسبت هفته سواداموزی، از سه نفر فعال در زمینه جذب و شناسایی افراد بی‌سواد در سطح شهرستان، تجلیل شد و با حضور مدیر اداره آموزش وپرورش و کارشناسان نهضت از کتاب‌خانه عمومی بازدید صورت گرفت.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار