رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:یک دقیقه مازوت سوزی را به صلاح سلامت مردم نمی دانیم چراکه مصرف مازوت در نیروگاه شازند مستقیما بر سلامت مردم تاثیر دارد.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 07 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا امانی امروز یکشنبه در جلسه مشترک کمیسیون نظارت و کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک اظهار کرد:به عنوان متولی سلامت و درمان استان، پیگیری های زیادی داشتیم و یک دقیقه مازوت سوزی را به صلاح سلامت مردم نمی دانیم چراکه مصرف مازوت در نیروگاه شازند مستقیما بر سلامت مردم تاثیر دارد و قطعا پیگیر حقوق مردم خواهیم بود. 

وی با اشاره به مکاتبات مستمر دانشگاه علوم پزشکی اراک از سال گذشته بابت مسئله آلودگی هوا، گفت: از ۲۸ تیرماه که درگیر مسئله گرد و خاک در اراک بودیم، مکاتبه داشتیم و دلیل شلوغی بیمارستان امیرکبیر را این گردوغبار عنوان کردیم.

ایشان با اشاره به حجم بالای مراجعان بیماران درمانی تنفسی و سرطانی به مراکز درمانی اراک گفت: اکنون ۳۰ درصد از ظرفیت بیمارستان امیرکبیر اراک برای بستری کودکان به دلیل ناراحتی‌های تنفسی اختصاص یافته است.

امانی افزود:در سال ۱۳۷۳ مشاور نیروگاه با چه عنوان و توجیهی، این واحد تولیدی را در این مکان جانمایی کرده که انتظار است دستگاه قضا در این راستا ورود کرده تا فرد مورد نظر در این راستا پاسخگو باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در این شرایط نمی توان زندگی کرد، حتی اگر امروز مسئولان و مدیرانی که در جلسه حضور دارند را بررسی کنیم حتما تعدادی سرطان مثانه خواهند داشت که ۱۰ سال آینده خود را نشان می دهد و مسلما این وضعیت پذیرفتنی نیست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار