مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اهتمام دولت جهت طبخ نان کامل در نانوایی‌ها، گفت: در همین راستا کارخانه‌های آردسازی کرمانشاه به سمت تولید آرد کامل می‌روند.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 09 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی ملکشاهی، به اهتمام دولت جهت طبخ نان کامل در نانوایی‌ها اشاره کرد و اظهار کرد: با برگزاری جلسات متعدد به‌ویژه با همکاری اداره کل بیمه سلامت استان، نقشه راه تولید نان با استفاده از آرد کامل در استان ترسیم شده که پس از تعیین قیمت آرد کامل و سپس قیمت نان کامل توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، فراخوان همکاری واحدهای خبازی استان با این طرح ملی صادر خواهد شد. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه راه‌اندازی یک تا سه کارخانه تولید آرد کامل تا پایان سال به عنوان یک برنامه‌ اولویت‌دار دولت در تمامی استان‌های کشور دنبال می‌شود، افزود: با توجه ظرفیت خوب استان کرمانشاه در تولید آرد با کیفیت و استاندارد، تاکنون ۳ کارخانه آردسازی استان برای تولید آرد کامل اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: دیگر کارخانه‌های آردسازی استان نیز در حال کسب استانداردهای لازم برای تولید آرد کامل هستند. 

ملکشاهی یادآور شد: استان کرمانشاه با دارا بودن ۱۴ کارخانه آرد فعال از استان های پیشرو در صنعت آرد سازی کشور به شمار می‌رود.

ملکشاهی سپس کاهش قند و چربی خون، پیشگیری از سوء تغذیه، پیشگیری از افزایش وزن و چاقی، کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی وعروقی، پیشگیری از سرطان دستگاه گوارش به ویژه روده بزرگ به دلیل فیبر بالا، جلوگیری از جذب اسیدهای صفراوی، پیشگیری از ابتلاء به دیابت نوع دو و... را از مزایای استفاده از مصرف نان کامل عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد، با جهت گیری نانوایی ها به سمت تولید نان کامل، شاهد افزایش سرانه مصرف نان کامل به منظور افزایش سلامت جامعه باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار