شهردار همدان تاکید کرد:
رییس شورای اسلامی شهر و شهردار همدان به همراه برخی از مدیران شهری و کارشناسان جهت بررسی مشکلات کوی متخصصین در مسجد قبا حضور یافتند.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۳ 28 January 2024

مسجد محوری در پیشبرد اهداف محلات و کار‌های فرهنگی

رییس شورای اسلامی شهر و شهردار همدان به همراه برخی از مدیران شهری و کارشناسان جهت بررسی مشکلات کوی متخصصین در مسجد قبا حضور یافتند.

به گزارش تابناک همدان؛ در این دیدار که با حضور هیئت امنای مسجد قبا برگزار شد، محمود مسگریان ضمن تشکر از هیت امنای مساجد برای پیگیری مشکلات عنوان کرد: این بازدید‌ها فرصت خوبی است تا مدیران شهری از نزدیک با مشکلات آشنا شوند و برای حل مشکلات اقدامات موثری انجام دهند.

وی با بیان اینکه الان در فصل بودجه هستیم عنوان کرد: انشالله تلاش داریم با شناسایی نیاز‌ها و مطالبات و تدوین بودجه مناسب و کارشناسی مشکلات را در سطح شهر همدان در حد توان حل کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر همدان افزود: بودجه پیشنهادی ۳۹۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ شهرداری همدان در کمیسیون‌های تخصصی شورا در حال بررسی است تا مشکلات و مطالباتی که در اولویت قرار دارند رفع شود.

مسگریان با اشاره به وسعت شهر و خدمات متنوع شهرداری تصریح کرد: یکی از مطالبات جدی شهروندان پوشش رودخانه هاست و شهرداری و شورا هم با این موضوع موافق هستند که در صورت اخذ مجوز‌های قانونی از سازمان‌های ذیربط با اختصاص بودجه این کار انجام می‌شود.

محمود مسگریان با اشاره به افزایش ترافیک در سطح شهر همدان اظهار داشت: بودجه خوبی جهت رفع ترافیک و ایجاد زیرساخت‌ها از جمله تقویت حمل و نقل عمومی، خرید اتوبوس‌ها و حرکت به سمت ناوگان انبوه بر اختصاص یافته تا رضایتمندی حاصل شود.

در ادامه شهردار همدان ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، با تاکید بر حل مسائل در مناطق مختلف شهر همدان گفت: امروزه با توجه به تغییرضوابط شهرسازی، بلند مرتبه سازی رایج شده که متاسفانه ترافیک را به موضوع مهمی تبدیل کرده و معابر دیگر پاسخگوی این همه ماشین و تردد‌ها نیستند.

سید مسعود حسینی با بیان اینکه یکی از مهمترین خواسته‌های ساکنان این منطقه مسایل ترافیکی است گفت: مسایل ترافیکی در شورای همتا به صورت تخصصی و فنی پیگیری می‌شود و دستگاه‌های متولی مختلفی در این حوزه مشارکت دارند.

شهردار همدان افزود: بحث اصلی این منطقه پوشش رودخانه است که علیرغم ممنوعیت پوشش رودخانه ها، شهرداری آمادگی خود را طی مکاتبه‌ای با اداره آب و فاضلاب برای پوشش رودخانه‌ها اعلام کرده است.

حسینی با اشاره به سیاست گذاری‌های صورت گرفته در استان برای جداسازی آب از فاضلاب عنوان کرد: این موضوع از بودجه ریاست جمهوری در حال پیگیری است و قرار است حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یابد.
 
وی با تاکید بر ارایه خدمات عمرانی و خدماتی به شهروندان عنوان کرد:خوشبختانه شاهد هستیم امور فرهنگی با محوریت مساجد شکل گرفته و سازمان فرهنگی شهرداری همدان در کنار متولیان امور فرهنگی است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، در ادامه هیئت امنای مسجد قبا به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مشکلات کوی متخصصین از جمله معضلات ترافیکی، پوشش رودخانه، تعیین تکلیف برخی از املاک، نامگذاری معابر و مشارکت شهرداری در امور فرهنگی پرداختند و شهردار همدان دستورات لازم را جهت رفع این مشکلات به مدیران و کارشناسان ذی ربط صادر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار