رییس هیات مدیره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به بررسی های کارشناسی و پیش بینی های انجام شده به منظور پایان فلر سوزی در گستره جغرافیایی این مجموعه نفتی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴ هیچ گونه فلرینگ در گستره مناطق نفت‌خیز جنوب به ویژه خوزستان نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 29 January 2024

تابناک خوزستان: محسن دهان‌زاده در جریان نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد: فعالیت و گستردگی مناطق نفت‌خیز جنوب زیاد است با این وجود همسو با فعالیت‌های اقتصادی، انجام مسوولیت‌های اجتماعی و مطالبات زیست محیطی مدنظر است.

وی افزود: طبق بررسی‌های کارشناسی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۴ هیچ گونه فلرینگ در گستره مناطق نفتخیز جنوب به ویژه خوزستان نخواهیم داشت.

دهان‌زاده یادآورشد: "فلرینگ" فرآیندی است که از طریق آن، گاز طبیعی را به صورت کنترل شده‌ای به هنگام استخراج نفت می‌سوزانند. در غیر این‌صورت، این گاز به شکل خطرناک و کنترل نشده‌ای آتش می‌گیرد و خواهد سوخت.

رییس هیات مدیره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به رویکردهای شرکت اشاره کرد و گفت: برگزاری مزایده برای خرید گازهایی که به طور مستمر فلر می‌شوند و اجرای طرح‌های کلان توسط پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، زیرنظر هلدینگ خلیج فارس با هزینه ۱.۱ میلیارد دلار از جمله این رویکردها محسوب می‌شود.

دهان‌زاده ادامه داد: شرکت پتروشیمی مارون نیز با اعتباری افزون بر ۱۶۷ میلیون دلار در خصوص جمع‌آوری فلرها هزینه کرده است.

شرکت ملی نفت ۹.۳ همت برای انجام مسوولیت‌های اجتماعی خوزستان اختصاص داد

رییس هیات مدیره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: شرکت ملی نفت ایران، ۹.۳ همت برای انجام مسوولیت‌های اجتماعی خوزستان در نظر گرفته که از این میزان حدود سه همت هزینه شده و برای مابقی آن باید برنامه‌ریزی شود.

وی بیان‌کرد: سهم عوارض آلایندگی و کمک به شهرداری‌های خوزستان نیز افزون بر ۶.۲ همت بوده که پرداخت شده است.

رییس هیات مدیره شرکت ملی مناطق نفت‌خیر جنوب مشارکت در طرح عملیات اجرایی بیابان‌زدایی، کاشت نهال و توسعه فضای سبز را از دیگر اقدامات این شرکت دانست و گفت: در این زمینه حدود یک میلیارد و ۴۳۸ هزار میلیون ریال معادل ۱.۴ همت هزینه شده و همچنین ۲۶۸ هزار اصله نهال نیز با همکاری شهرداری و محیط زیست کاشته شده است.

دهان‌زاده با اشاره به اینکه راهبرد این شرکت تولید به هر قیمتی نیست اظهار کرد: اگر به زمین به عنوان یکی از مولفه‌های حیاتی کوچکترین آسیبی برسد جبران‌ناپذیر است ولی حذف فلرها نیز امکان‌پذیر نیست و وجود مشعل‌ها در کانون‌های بهره‌برداری به منزله یک سوپاپ اطمینان به شمار می‌رود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه ۳۷۸ فلر نفتی فعال در مناطق نفت خیز جنوب وجود دارد گفت: از این تعداد ۳۵۰ فلر نفتی نیز در استان خوزستان فعال است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار