مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان گفت: واحدهای آلاینده‌ای که نسبت به انتقال از حریم شهری در موعد مقرر اقدام کنند، بسته تشویقی تسهیلات دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 03 February 2024

محمد یوسف زاده افزود: واحدهای آلاینده ای که در مدت ۶ ماه نسبت به انتقال از حریم شهری اقدام کنند، می‌توانند از بسته‌های تشویقی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: بسته تشویقی به واحدهای ریخته گری برای انتقال به شهرک صنعتی شمال اصفهان شامل ارایه تسهیلات و تقسیط بلند مدت آن در واگذاری زمین است و تنها به واحدهایی تعلق خواهد گرفت که ظرف ۶ ماه نسبت به انتقال از محدوده و حریم شهری اقدام کنند.

یوسف زاده یادآور شد: براساس مصوبات آخرین جلسه کارگروه انتقال واحدهای آلاینده استان، مقرر شد واگذاری‌ زمین در شهرک صنعتی شمال اصفهان به منظور انتقال واحدهای ریخته‌گری فعال انجام شود و همزمان اقدامات لازم در خصوص تعطیلی و جا به جایی این واحدها نیز صورت بپذیرد.

بیش از ۲۵۰ کارگاه تولیدی طلا در اصفهان وجود دارد

مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان گفت: بیش از ۲۵۰ کارگاه تولیدی طلا در کلان‌شهر اصفهان شناسایی و مقرر شد سازمان‌های وابسته به شهرداری اصفهان نسبت به آماده‌سازی زمین جهت تخصیص به مجموعه کارگاه های طلا در راستای انتقال از محدوده شهر اقدام کنند.

وی درخصوص وضعیت کارگاه های آجرپزی نیز اظهار داشت: مطابق سند تهیه شده برای انتقال این کارگاه‌ها، مقرر شد مطابق برنامه زمانبندی مشخص شده در سند همه واحدها به محل‌های مشخص شده انتقال پیدا کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری افزود: براساس مصوبات آخرین جلسه کارگروه انتقال واحدهای آلاینده استان، مقرر گردید نمایندگان تولیدکنندگان آجر استان در خصوص معضلات و مشکلات و ارایه راهکارهای پیشنهادی جهت تعامل با اداره کل محیط زیست، پیشنهادهای خود را جمع‌بندی و در جلسه آینده کارگروه ارایه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار