رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه فرصت بررسی صلاحیت‌ها و فرصت جابه‌جایی حوزه‌های انتخابیه داوطلبان به اتمام رسیده است، گفت: ۲۶۰ نفر از حوزه‌های انتخابیه استان زنجان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 20 February 2024

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان ابوالفضل رفیعی امروز (سه‌شنبه یکم اسفندماه) اظهار کرد: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۶۰ کاندیدا از چهار حوزه انتخابیه استان زنجان به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه این آمار نسبت به دوره یازدهم مجلس که ۱۱۶نفر بودند، ۱۲۴ درصد رشد داشته است، افزود: ۲۳۳ نفر از این تعداد را آقایان و ۲۷ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

این مسئول اظهار کرد: از حوزه انتخابیه زنجان - طارم ۱۵۳ نفر؛ ابهر - خرمدره - سلطانیه ۴۱ نفر؛ خدابنده ۲۸ نفر و ماهنشان - ایجرود ۳۸ نفر به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی زنجان با بیان اینکه سقف هزینه‌کرد هر نامزد انتخاباتی برای این دوره از انتخابات از سوی وزارت کشور تعیین شده است، تصریح کرد: ۷۵۰ میلیون تومان سقف میزان هزینه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی هر نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه زنجان - طارم و ۵۵۰ میلیون تومان برای سه حوزه دیگر استان تعیین شده است و تمامی دخل و خرج نامزدها بایستی صرفاً در حساب اعلام شده ثبت شود.

رفیعی تصریح کرد: تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد سوم اسفند آغاز و تا ساعت ۸ صبح دهم اسفند ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، استان زنجان در مجلس شورای اسلامی ۵ نماینده از ۴ حوزه انتخابیه دارد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار